شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
بیست‌‎وپنجمین نشست عصرانه کتاب برگزار می‌شود

سلسله نشست‌های «روایت پیشرفت» با موضوع کتابِ «داستان رویان» بعدازظهر یک‌شنبه ۱۴ مرداد ماه در مرکز مطالعات راهبردی ژرفا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا نشست‌های «روایت پیشرفت» با موضوع کتابِ «داستان رویان» در قالبِ بیست‌وپنجمین جلسه از سلسله نشست‌های «عصرانه کتاب» روز یک‌شنبه چهاردهم مرداد ماه توسط مرکز مطالعات راهبردی ژرفا و به همتِ اندیشکده هنر و رسانه (میز کتاب) و با همکاری «میز روایت پیشرفت»، «مدرسه روایت ایران» برگزار خواهد شد.

در این نشستِ ادبی محمدعلی زمانیان نویسنده کتاب و علی‌الله سلیمی منتقد، نویسنده و عضو انجمن قلم ایران حضور داشته و پیرامونِ کتابِ داستان رویان نظراتی را ارائه خواهند داد. کتاب مورد اشاره، روایتِ تاریخ شفاهی و روایتِ پیشرفت از اقدامات دکتر سعید کاظمی آشتیانی در پژوهشگاه رویان از تأسیس تا تثبیت و پیشرفت است. این کتاب، خاطرات ناب و منتشر نشده از روند شکل‌گیری پژوهشگاهی را روایت می‌کند؛ روایتی از پیشرفتِ تیم دلسوزی که موفق به درمانِ ناباروری و سلول درمانی و شبیه‌سازی شده‌اند. پژوهشگاه رویان، که فعالیتش را از سال ۱۳۷۰ آغاز کرد، توانست در دنیا، انقلابی علمی به پا کند. این پژوهشگاه با کمک استادان برجسته و پزشکانی که از تلاش و کوشش خسته نمی‌شدند، موفق شدند تا درمانی برای ناباروری پیدا کنند، سلول درمانی و شبیه سازی را انجام دهند و به این ترتیب، در کنار پیشرفت‌های علمی، مشکلات بسیاری از خانواده‌ها را نیز حل کنند. پژوهشگاه رویان هم‌اکنون فعالیت‌های پژوهشی خود را در قالب سه پژوهشکده علوم تولیدمثل، زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی و زیست‌فناوری دنبال کرده و از طریق سه مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری، سلول‌درمانی و دیابت خدمات خود را به بیماران ارائه می‌کند.

بیست‌‎وپنجمین نشست عصرانه کتاب با موضوع کتابِ «داستان رویان»

برنامه مورد اشاره یک‌شنبه ۱۴ مردادماه از ساعت ۱۵ تا ۱۶ در مرکز مطالعات راهبردی ژرفا برگزار خواهد شد و ورود به آن برای عموم آزاد است. مرکز مطالعات راهبردی ژرفا؛ واقع در: خیابان انقلاب، تقاطع خیابان انقلاب و حافظ، چهارراه کالج، بن‌بست هلال احمر، پلاک ۳ می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها