یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
آیین رونمایی کتاب خاطرات «احمد سمیعی گیلانی» برگزار می‌شود

مراسم رونمایی کتاب «احمد سمیعی (گیلانی)، زندگانی و خاطرات سیاسی، در گفت‌وگو با سایه اقتصادی‌نیا» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم رونمایی کتاب «احمد سمیعی (گیلانی)، زندگانی و خاطرات سیاسی، در گفت‌وگو با سایه اقتصادی‌نیا» برگزار می‌شود. در این مراسم کاوه بیات و هومن یوسف‌دهی در مقام منتقد سخن خواهند گفت و سایه اقتصادی‌نیا نیز حضور خواهد داشت.

این کتاب نخستین شرح یک‌پارچه و پرجزئیاتِ سمیعی (گیلانی) از فعالیت سیاسی‌اش در حزب توده است. او از سال ۱۳۲۳ تا ۱۳۳۳ عضو رسمی سازمان جوانان حزب توده بود، با تصمیم حزب به مأموریت اروپا اعزام شد، دو دوره به دلیل فعالیت سیاسی طعم زندان و شکنجه چشید و مدت‌ها به صورت زیرزمینی فعالیت می‌کرد. شرح این وقایع، با نگاه جزئی‌نگر و منتقدانه، در کتاب یادشده آمده است. سمیعی (گیلانی)، پیش از آغاز این مصاحبه، از ترسیم کردن این پرده از زندگانی‌اش پرهیز داشت و تنها در چند گفت‌وگو از کنشگری سیاسی‌اش مختصر و سربسته سخن به میان آورده بود.

سایه اقتصادی‌نیا مصاحبه با سمیعی (گیلانی) را از تیرماه ۱۳۹۹ آغاز کرد و طبق وصیت سمیعی تا او در قید حیات بود این مصاحبه را به دست انتشار نسپرد. سرانجام، چند روز پیش، مردادماه ۱۴۰۳، کتاب «احمد سمیعی (گیلانی)، زندگانی و خاطرات سیاسی» توسط نشر نی در چهارصد و سه صفحه چاپ و آمادهٔ توزیع شد.

این مراسم، دوشنبه، ۱۵ مرداد، از ساعت ١٨ تا ٢٠ در نشر نی به نشانی تهران - خیابان فاطمی، خیابان رهی معیری، نبش خیابان فکوری، شمارۀ ٢٠ برپا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها