سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
رشادت‌های تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد تبدیل به کتاب می‌شود

کهگیلویه و بویراحمد- فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رشادت‌های دلاوران تیپ با همکاری دانشگاه یاسوج تبدیل به کتاب می‌شود.

سردار حسن حکمتیان راز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یاسوج، از دانشگاه یاسوج به عنوان متولی نگارش کتابی با موضوع خاطرات و وقایع رزمندگان تیپ ۴۸ فتح یاد کرد و گفت: ۵۷ مقاله آماده شده در حوزه‌های مختلف با همکاری اساتید دانشگاه یاسوج و تیپ ۴۸ فتح به این کتاب اضافه خواهد شد.

وی با اشاره بر ضرورت ثبت و ضبط خاطرات و دستاوردهای رزمندگان این تیپ تصریح کرد: موضوع اصلی این کتاب، دست‌نوشته‌ها، خاطرات، اتفاقات قبل و بعد از جنگ و عکس‌هایی است که در روز اختتامیه دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد از آن رونمایی خواهد شد.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح با ابراز تأسف از کم‌کاری در ثبت و ضبط فداکاری‌های رزمندگان این یگان، خاطرنشان کرد: تاکنون نتوانسته‌ایم دانش‌نامه‌ای جامع در خصوص دفاع مقدس و نقش تیپ ۴۸ فتح در آن تهیه و منتشر کنیم.

سردار حکمتیان راز با اشاره به نقش آفرینی‌های برجسته تیپ ۴۸ فتح در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس، گفت: تیپ ۴۸ فتح به عنوان یکی از یگان‌های خط شکن، در عملیات‌های آزادسازی، تعقیب متجاوز و عملیات‌های پدافندی و آفندی نقش بسیار مؤثری ایفا کرده است.

وی ادامه داد: رزمندگان این تیپ، با ایمانی راسخ و اراده‌ای پولادین، در سنگرهای دفاع از میهن، حماسه‌هایی آفریدند که هرگز از یادها نخواهد رفت. عملیات‌های سخت و نفس‌گیر، مقاومت در برابر دشمن بعثی، و ایثار جانانه در راه دفاع از کیان کشور، تنها بخشی از افتخارات این یگان سلحشور است.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح با بیان اینکه با گذشت سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی، کمتر به رشادت‌ها و ایثارگری‌های این دلیرمردان پرداخته شده است، گفت: گویی حماسه‌های تیپ ۴۸ فتح، همچون نگینی در دل تاریخ، از دیده‌ها پنهان مانده است.

وی افزود: پس از پایان جنگ تحمیلی نیز، رزمندگان این تیپ در مناطق مرزی کشور با گروهک‌های تروریستی، سوداگران اقتصادی و قاچاقچیان مواد مخدر مقابله کرده و همواره پیشقدم در خدمت‌رسانی به مردم در حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و آتش‌سوزی بوده‌اند.

سردار حکمتیان تصریح کرد: رزمندگان این تیپ، با ایمان راسخ و عشق به وطن، در سخت‌ترین شرایط و با کمترین امکانات، مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند و پیروزی‌های بزرگی را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروز، با گذشت سال‌ها از آن روزها، اهمیت ثبت و ضبط این حماسه‌ها بیش از پیش احساس می‌شود، گفت: نگارش این روایت‌ها، نه تنها یاد و خاطره شهدا و رزمندگان را گرامی می‌دارد، بلکه الگویی ارزشمند برای نسل‌های آینده خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها