چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
تقویت تألیف حوزه نشر کودک و نوجوان، نیازمند جشنواره کتاب است

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: توجه به آثار منتشرشده و مخاطب این حوزه از نشر کتاب که از همه نظر رو به صعود بوده است، ضرورت داشت که برای دستیاری والدین چنین جشنواره‌هایی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت در حال برگزاری است، گفت: خداراشکر که توفیق داد این جشنواره در این برهه زمانی تأسیس شود. از ابتدای دولت سیزدهم، دغدغه کودک و نوجوان وجود داشت و در این زمینه، کارهایی از جمله تأسیس بخش کودک و نوجوان معاونت شعر و ادبیات داستانی، برگزاری نشست‌های ویژه و نمایشگاه‌های تخصصی و تجلیل از نویسندگان و دیگر پدیدآورندگان انجام شد.

او افزود: بعد از جایزه ادبیات داستانی جلال و جایزه بین‌المللی شعر فجر، این سومین جایزه‌ای است که از جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران جدا می‌شود. با توجه به آثار منتشرشده و مخاطب این حوزه از نشر کتاب که از هر نظر رو به صعود بوده است، ضرورت داشت که برای دستیاری والدین چنین جشنواره‌هایی برگزار شود. تقویت تألیف حوزه نشر کودک و نوجوان نیز نیازمند چنین جشنواره‌ای است. صحبت‌هایی درباره راه‌اندازی این جشنواره بود و توفیقش به ما رسید و ان‌شاالله استمرار داشته باشد.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: هیئت علمی و داوران این جشنواره، برگزیدگان را انتخاب کردند و مخاطبان کتاب کودک و نوجوان که جمعی از کتابخوانان نوجوان آموزش دیده‌اند نیز جایزه بخش مخاطب را انتخاب می‌کنند. تعدادی از این داوران نوجوان در این جمع حضور دارند و تعدادی از آن‌ها نیز شاهد پخش زنده این مراسم هستند. بخش سوم به تجلیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چهار چهره پُرکار حوزه صنعت نشر کودک و نوجوان اختصاص دارد که هر کدام از آن‌ها، به دلیلی انتخاب شده‌اند.

او ادامه داد: جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان شامل یک بسته کامل ترویج و معرفی برگزیدگان، بخش دوره آموزشی قاصدک و بخش تحلیل آثار است.


مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: در کنار همه این‌ها، برگزاری نشست‌ها و درگیر کردن مجموعه‌های دانشگاهی نیز از اتفاقات این جشنواره بوده است. این جشنواره سعی می‌کند بسته کاملی از دغدغه‌هایی را که صنعت نشر درگیر آن است، در بر بگیرد.

علی رمضانی در ادامه از دبیر، هیئت علمی، داوران و معاونت شعر و ادبیات داستانی مخصوصاً بخش کودک و نوجوان آن تشکر کرد و افزود: از خدای متعال می‌خواهیم که این مسیر ادامه پیدا کند و ثمره‌اش را برای کودکان و نوجوانان جدی‌تر و قوی‌تر و موفق‌تر از قبل قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها