چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
نشست «شناخت بازارهای جهانی کتاب کودک» برگزار می‌شود

نخستین کارگاه تخصصی «شناخت بازارهای جهانی کتاب کودک» به همت انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

مریم رونق، مدیر آژانس ادبی صبا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برگزاری کارگاه تخصصی «شناخت بازارهای جهانی کتاب کودک»، عنوان کرد: این کارگاه، نتیجه تلاش و برنامه‌ریزی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان و آژانس ادبی «صبا» است که با هدف ارتقای شناخت ناشران کتاب کودک و نوجوان از بازارهای جهانی کتاب‌های کودک برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری این کارگاه به ناشران کتاب کودک کمک خواهد کرد تا علاوه بر آشنایی با بازارهای مختلف بین‌المللی و مقتضیات این بازارها، بتوانند از کتاب‌های منتشرشده‌شان، خودارزیابی داشته باشند.

رونق با بیا اینکه این خودارزیابی به ناشران کتاب کودک این امکان را می‌دهد تا بتوانند محصولات خود را با توجه به بازارهای مقصد به کارگزاران ادبی معرفی کنند، گفت: همچنین ناشران درصورتی‌که تمایل دارند می‌توانند به بازار خاصی وارد شوند و ریل‌گذاری مناسبی برای تولیداتشان داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه در دو بخش نظری و عملی، ادامه داد: با توجه به محدودیت ظرفیت، ۲۰ ناشر کودک در این کارگاه شرکت خواهند داشت، در بخش نظری و با استفاده از ظرفیت کارگزاری‌های ادبی دایره مینا، سلجوق و صبا، بازار کشورهای عربی خاورمیانه، ترکیه و آسیای میانی، و چین بررسی خواهند شد.

به‌گفته رونق، با توجه به اهمیت نقش گرنت در توسعه ترجمه و نشر آثار تولیدشده داخلی در بازارهای بین‌المللی، پنلی هم به دبیرخانه طرح گرنت (طرح حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی در بازارهای جهانی) اختصاص داده شده است و در بخش عملی کارگاه، ناشران با هم‌فکری یکدیگر، به بررسی آثار منتشرشده خود خواهند پرداخت.

به گزارش ایبنا؛ نخستین کارگاه تخصصی «شناخت بازارهای جهانی کتاب کودک» دوشنبه ۲۹ مرداد برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند با دفتر انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها