پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
استمرار ثبات در بازار مواد اولیه چاپ

استمرار ثبات قیمت در بازار مواد اولیه چاپ، سومین هفته متوالی ادامه دارد و قیمت‌ها تغییر چندانی نداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بازار کاغذ و مقوا در هفته‌ای که گذشت به روال دوره‌های گذشته، باز هم روند ثابت و آرامی داشت. در گرماگرم هوای تابستان ۱۴۰۳ و تعطیلی برخی استان‌ها به‌دلیل گرمای هوا، بهای کاغذ چاپ و تحریر و سایر ملزومات مورد نیاز فعالان صنعت چاپ و نشر در بازار ثبات نسبی داشت.

این ثبات در کنار کمبود کار و سفارش در میان فعالان صنعت چاپ و رکود بازار، شرایط کار را برای فروشندگان بازار کاغذ تا حدودی سخت کرده، اما قیمت‌ها ثبات داشته است.

در این زمینه حمید نیکدل، رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا درباره وضعیت کنونی بازار کاغذ به ایبنا، گفت: طی ماه‌های اخیر، حجم گسترده‌ای کاغذ چاپ و تحریر به کشور وارد شده است؛ بنابراین موجودی انبارهای کاغذ خوب و مناسب است و مشکلی نیست.

وی با بیان اینکه همچنین مجموعه‌ای از کاغذهای A4 نیز به کشور وارد شده است، افزود: طی ماه‌های اخیر، مصرف این نوع کاغذ پایین است که به دلیل رکود کاری و کم‌کاری موجود در بازار است.

براساس این گزارش، پنجشنبه (۱۸ مردادماه) هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ همانند دو هفته اخیر حدود یک‌میلیون و ۲۳۰ هزار تومان، همچنین هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ نیز به قیمت ۹۳۰ هزار تومان در بازار عرضه شده است.

همچنین هر بند کاغذ ۸۰ گرمی، ۷۰ در ۱۰۰، یک‌میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و سایز ۶۰ در ۹۰ کاغذ ۸۰ گرمی نیز بندی یک‌میلیون و ۲۸۰ هزار تومان است.

در حوزه مقوا نیز هر کیلو مقوای پشت طوسی شیت ۳۵۰ گرمی ۲۹۰ هزار تومان، ۱۸۰ گرمی کیلویی ۳۱۴ هزار تومان، ۲۳۰ گرمی کیلویی ۲۹۸ هزار تومان و ۲۵۰ گرمی کیلویی ۲۹۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

بر این اساس، کاغذ گلاسه سایز ۹۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ نیز کیلویی ۵۲۰ هزار تومان، ۱۲۸ گرمی کیلویی ۵۲۰ هزار تومان، ۲۵۰ گرمی کیلویی ۵۶۵ هزار تومان و ۳۰۰ گرمی کیلویی ۵۶۵ هزار تومان در بازار عرضه شده است.

همچنین هر کیلو مرکب گلاسه خارجی نیز از ۳۴۰ تا ۴۸۰ هزار تومان، هر کیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی ۳۰۵ هزار تومان و هر کیلو مرکب گلاسه مشکی ۲۳۲ هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، ۲۶۵ هزار تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز به قیمت ۲۰۰ هزار تومان در بازار عرضه شده است.

بهای، زینک دو ورقی چینی نیز به تناسب برند و کشور سازنده حدود ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان است. هر کیلو چسب صحافی سرد ایرانی نیز حدود ۸۳ هزار تومان و چسب گرم کیلویی ۲۵۰ هزار تومان و بهای الکل ایزوپروپیل حدود ۱۲۰ تا ۱۲۵ هزار تومان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها