یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی پزشکیان کیست؟

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم را برای تصودی این پست به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بعد از گذشت ۳۶ روز از برگزاری دومین دور چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری که با پیروزی مسعود پزشکیان به پایان رسید، امروز یکشنبه (۲۱ مردادماه) وزارای پیشنهادی دولت جدید به مجلس شورای اسلامی معرفی شدند.

براساس این فهرست، سیدعباس صالحی، به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی شده است.

به گزارش ایبنا؛ سیدعباس صالح شریعتی (زادهٔ ۱۳۴۲ در مشهد) سیاستمدار، فعال فرهنگی و حوزوی ایرانی است که در دولت دوازدهم سمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را برعهده داشت. او درحال حاضر به‌عنوان مدیرمسئول مؤسسه و روزنامه اطلاعات و رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی فعالیت می‌کند.

او معاون پیشین فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران بود که به واسطه حضور در منصب معاونت فرهنگی و سرپرستی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد عرصه سیاست و رسانه شد. عباس صالحی در ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ از سوی حسن روحانی به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

براساس زمان‌بندی تعیین شده از عصر امروز یکشنبه (۲۱ مردادماه) بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های مجلس به‌صورت دو شیفت آغاز می‌شود و از هفته آینده (۲۷ مردادماه) نیز وزرای پیشنهادی دولت در صحن مجلس حاضر می‌شوند و روند بررسی صلاحیت آن‌ها در دو شیفت در صحن مجلس انجام خواهد شد. چهارشنبه (۳۱ مردادماه) نیز قرار است رای‌گیری درباره وزرای پیشنهادی در صحن مجلس انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها