پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
بارزترین عملکرد دولت سیزدهم تولید کاغذ ایرانی است/ اقتصاد نشر موفق‌ بود

محمدمهدی سیدناصری، مدرس و پژوهشگر حوزه حقوق بین‌الملل گفت: بارزترین ویژگی عملکرد این دوره این بود که توانستند کاغذ ایرانی را تامین و به بازار عرضه کنند و باعث شدند که ناشرانی مثل ذکر با استفاده از این نوع کاغذ ادامه حیات بدهند.

محمدمهدی سیدناصری، مدرس و پژوهشگر حوزه حقوق بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: با اشاره به عملکرد معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در سه سال گذشته گفت: برآیندی که من از ناشران و نویسندگان دیگر دارم در کل یک نارضایتی را نسبت به این دوستان داشتند، اما از دید من عملکرد معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به دو بخش تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: پیش از تولید کاغذ، یعنی اینکه بارزترین ویژگی عملکرد این دوره این بود که توانستند کاغذ ایرانی را تامین و به بازار عرضه کنند و باعث شدند که ناشرانی مثل ذکر با استفاده از این نوع کاغذ ادامه حیات بدهند. با اینکه شاید کیفیت کاغذ خیلی مناسب نبود و چاپخانه‌ها چاپ نمی‌کردند اما کار تولید ما و چرخ اقتصادی متوقف نشد و توانستیم ارتزاق کنیم و زنده بمانیم و حضور داشته باشیم، که از این نظر خیلی خوب بود.

این پژوهشگر حوزه حقوق بین‌الملل بیان کرد: از منظر دیگر معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در این دوره یک دوری از بدنه بطن نویسندگان و ناشران داشتند، شاید این ناراحتی برای برخی از همکاران و دوستان پیش آمد که حس کردند کنار گذاشته شده‌اند. اما من و پدرم و مجموعه انتشارات ذکر به دلیل التزام و علاقه‌ای که به نظام و کشور داریم، مشکلی نداشتیم.

وی افزود: در کل بارزترین عملکردشان را بحث تولید کاغذ ایرانی می‌دانم. همچنین در برگزاری نمایشگاه مجازی و اقتصاد نشر نیز عملکردشان خوب بود. یعنی عملکرد خوبی هم در نمایشگاه بین‌المللی کتاب، هم نمایشگاه مجازی و هم در بحث تولید کاغذ ایرانی داشتند. من این سه شاخصه را برجسته می‌دانم. به این جنبه نیز باید توجه کرد که همیشه مشکلات در کنار نقاط قوت وجود دارد. در کل اقتصاد نشر در این دوره موفق‌تر از دوره‌های قبلی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها