یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
آموزش آئین‌های مذهبی به کودکان در مسیر اربعین حسینی

خوزستان-معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: برای معرفی و تبیین صحیح وقایع کربلا ،آموزه‌های آئین‌های مذهبی به کودکان و نوجوانان در مسیر اربعین حسینی آموزش داده می‌شود.

مهرانگیز بحیرایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، با اشاره به برپایی موکب فرهنگی این اداره‌کل در مرز چذابه اظهار کرد: با مشارکت دفتر رویدادهای ترویجی کتاب و کتابخوانی معاونت فرهنگی تلاش کردیم برای ترویج و گسترش فرهنگ عاشورایی میان کودکان و نوجوانان، رویدادهای فرهنگی و کتاب محور را برای زائران برگزار کنیم.

بحیرایی با با بیان اینکه باید وقایع عاشورا به درستی برای نسل نوجوان معرفی شود، عنوان کرد: پویش «ده روز زندگی با اهل بیت در کربلا» به مدت ۱۰ روز برای زائران کودک و نوجوان در قالب خلاصه نویسی از روایت، قصه‌ای از اهل بیت کربلا، نقاشی و… برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر رویدادهای پیاده‌روی اربعین تصریح کرد: «دل‌نوشته‌های حسینی» هر روز به ۱۰ دلنوشته برتر با موضوع کربلا و اربعین پس از انتخاب هدایایی اعطاءمی‌شود. نذر کتاب به نیت سیدالشهداء در میان زائران و برگزاری «شب شعر استانی بانوی کربلا» شاعران استانی در یک گردهمایی اشعار آئینی و ولایی خود را برای زائران می‌سُرایند.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان چهارمین دوره سوگواره رسانۀ اربعین حسینی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی در سفر معنوی اربعین بیان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها