یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
نشست تجلیل از دست‌اندرکاران نمایشگاه کتاب برگزار شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست صمیمانه با دست‌اندرکاران سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب، ضمن قدردانی از عوامل این رویداد، مجموعه گزارش‌های نمایشگاه کتاب را رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا در این نشست یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب، محمدعلی مرادیان، مدیرکل اداره کتاب وزارت فرهنگ و محمد الهیاری، مدیر بنیاد رودکی، یکشنبه (۲۸ مردادماه) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، حضور داشتند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست تجلیل از دست‌اندرکاران نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه سی‌وپنجم تهران در تراز بالا و سطح مطلوبی برگزار شد اما بعد از نمایشگاه به دلیل شهادت شهید جمهور کام همه تلخ شد و امکان بررسی دستاوردهای نمایشگاه نبود.

بخش خارجی نمایشگاه کتاب محلی برای خرید حق چاپ و ترجمه می‌شود

احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه افزود: نمایشگاه این دوره از نظر مالی توانست با کمک گرفتن از حامی مالی و تبلیغات ۷۰ درصد هزینه‌های خود را تامین کند.

وی بیان کرد: از نظر هزینه‌های اجرایی بار دولت سبک شده و اعتبار دولتی صرف خرید کتاب شده است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ اظهار کرد: نمایشگاه کتاب امروز به نقطه‌ای رسیده است که رونق فرهنگی و اقتصادی دارد و کاملاً شفاف فعالیت می‌کند همچنیم بن خرید کتاب کاملاً شفاف هزینه می‌شود و یک ریال آن در جای دیگری خرید و فروش نمی‌شود.

وی افزود: در بخش بین‌الملل با چالش قیمت ارز روبه‌رو بودیم که با رایزنی‌های انجام‌شده نمایشگاه کتاب به جای اینکه بازار فروش کتاب خارجی شود، به نمایشگاهی برای فروش حق چاپ و ترجمه تبدیل می‌شود.

رونمایی وزیر فرهنگ از مجموعه گزارش‌های نمایشگاه کتاب

در این نشست از مجموعه گزارش‌های نمایشگاه کتاب در ۹ بخش با محوریت تحلیل و ارائه گزارش از عملکرد نمایشگاه کتاب پرداخته رونمایی شد.

در این ۹ بخش داده‌هایی در حوزه بازدیدکنندگان حضوری و مجازی، ناشران در حوزه مجازی و حضوری، کتابفروشان و نمایشگاه کتاب و رسانه و نمایشگاه کتاب بررسی شده است.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران از تاریخ ۱۹ لغایت ۲۹ اردیبهشت سال جاری با حضور بیش از ۲۷۰۰ ناشر و کتابفروشی در دو بخش حضوری و مجازی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها