دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
«روانشناسی موسیقی» در هرمزگان ترجمه شد

هرمزگان - به همت گروه مترجمین، «روانشناسی موسیقی» در هرمزگان ترجمه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، کتاب «روانشناسی موسیقی» اثر سوزان هالام نویسنده انگلیسی توسط یگانه اسدی پور و فاطمه شیبانی تذرجی مترجمان هرمزگانی وارد بازار کتاب شد.

کتاب «روان‌شناسی موسیقی» از مجموعۀ «روان‌شناسی همه‌چیز» یکی از زیرشاخه‌ها یا بخش‌های مجاور و مرتبط با روان‌شناسی موسیقی، یعنی موسیقی‌درمانی است.

در این اثر به بررسی مفاهیم کلیدی مرتبط با روان‌شناسی موسیقی پرداخته می‌شود. این کتاب به موضوعاتی چون هدف تکاملی موسیقی، پردازش موسیقی، توانمندی موسیقی و مهارت‌های موسیقی می‌پردازد. همچنین تأثیر موسیقی بر زندگی روزمره، سلامت و رفاه انسان و حتی فواید آن برای عملکرد فکری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این کتاب به نحوه ارتباط آن با دین و معنویت و همچنین به چگونگی استفاده از موسیقی برای ارتقا و تحریک احساسات مردم نیز می‌پردازد. این منبع مقدماتی بسیار مناسبی برای دانشجویانی است که در حوزه روان‌شناسی موسیقی تحقیق می‌کنند، و همچنین برای خوانندگان عمومی که به این موضوع علاقه‌مندند، مفید و جذاب است.
سوزان هالام (زاده ۹ آوریل ۱۹۴۹) یک آکادمیک، محقق و استاد بازنشسته آموزش و روانشناسی موسیقی در دانشگاه کالج لندن است.

پژوهش هالام در دو حوزه متمرکز است؛ روانشناسی موسیقی و آموزش موسیقی و نارضایتی و یادگیری؛ او ۱۵ کتاب و بیش از ۲۵۰ مقاله نوشته است. وی عضویت مادام العمر انجمن روانشناسی بریتانیا، انجمن بین المللی آموزش موسیقی، و SEMPER و عضویت افتخاری مادام العمر موسیقی مارک را دریافت کرده است. هالام در سال ۲۰۱۵ به دلیل خدمات آموزش موسیقی موفق به دریافت جایزه MBE شد.

به گزارش ایبنا، کتاب «روان‌شناسی موسیقی» با ترجمه یگانه اسدی پور و فاطمه شیبانی تذرجی؛ طرح جلد موسسه چاپ دستخط (لیلا میرشکاری)، در قطع رقعی و ۱۴۸ صفحه، به قیمت ۱۶۰ هزار تومان برای نخستین بار در تابستان ۱۴۰۳ به کوشش انتشارات شاملو و همکاری نشر «جی بل هرمزگان» به مدیریت محسن اقتدار شهیدی چاپ و منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها