دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
هزار کتابچه وصیت‌نامه شهدا در زنجان توزیع می‌شود

زنجان- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: یک‌هزار کتابچه وصیت‌نامه شهدا در زنجان توزیع می‌شود.

عباس بزرگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: بنیاد شهید استان زنجان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، با کمک خانواده‌های شاهد و ایثارگر، در مرزهای شلمچه و چذابه موکب ایجاد کرده است.

وی افزود: علاوه بر موکب‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، موکب‌های درمانی این بنیاد نیز فعال است و حسینه‌های شهدا در سطح استان نیز پذیرای مردم و زائران حسینی هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با برنامه‌ریزی کامل برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در ایام اربعین در مرز مهران و سایر شهرستان ها آمادگی دارد.

بزرگر اظهار کرد: برای تمامی فعالیت‌های فرهنگی در ایام اربعین در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان پیوست رسانه‌ای و تبلیغاتی تعریف شده است.

وی به برنامه‎‌های بنیاد شهید در مرزهای مشترک با عراق نیز اشاره کرد و گفت: تبیین سبک زندگی امام حسین (ع)، طرح بیعت هر زائر با یک شهید، قرائت زیارت عاشورا، تفال به وصیت‌نامه شهدا، طرح زیارت به نیابت از شهدا، اهدای پیشانی‌بند و بسته‌های فرهنگی ارتباط با زوار خارجی از طریق روایت گری، توزیع چفیه و سربند، برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی، ارائه عکس شهدا و روایت‌گری از اقدامات بنیاد شهید در مرزها خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان هدف اصلی از برپایی موکب در بنیاد شهید را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواند و گفت: تصاویری از شهدا در اختیار زوار قرار می‌گیرد که در طول مسیر همراه آنهاست این کار هم باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود و از طرفی هم هر زائر به نیابت از یک شهید زیارت می‌کند.

وی تصریح کرد: اهدای متن زیارت عاشورا، کتاب وصایای شهدا در قالب شاهد و ناظر به تعداد یک هزار مورد و همچنین سربندهای نایب الزیاره شهدا هستیم نیز در بین جاماندگان اربعین توزیع خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط