شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
«دنیای شگفت‌انگیز حجاب» منتشر شد/ از کشف حجاب تبریز تا حجاب در ادیان دیگر

کتاب «دنیای شگفت‌انگیز حجاب» تالیف شهناز آلوش با شرح و تفصیل حجاب از سوی انتشارات بین‌المللی حوزه دمشق به بازار کتاب آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «دنیای شگفت‌انگیز حجاب» تالیف شهناز آلوش از سوی انتشارات بین‌المللی حوزه دمشق به بازار کتاب آمد.

این کتاب در ۱۰ فصل به بیان موضوعاتی همچون حجاب در ادیان دیگر، راز حجاب در جهان هستی، کشف حجاب تبریز، ۱۳۱۴ تیرماه، ۱۳۲۱ تبریز، تبریز شهریور ۱۳۳۷، ۱۳۵۷ قدرت عظیم شهدای حجاب و عفاف شگفتی آفرید، ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، سرگذشت اسماء و خانواده‌اش و ۲۵ شهریور سال ۱۴۰۱ پرداخت.

در پشت جلد کتاب آمده است: «وقتی از حجاب می‌نویسم دنیای دیگری به رویم باز می‌شود. دنیایی آزاد و رها. دنیایی پاک و مقدس. دنیایی جداشده از پلیدی‌های زمانه؛ با همراهانی که عاشق خداوند هستند، تا بتوانیم بی خیال از این دنیای غمگین به هر جایی که اراده می‌کنیم، با بال‌های اهدایی خداوند به پرواز درآئیم، تا هر سحرگاه نسیم را به خانه خود دعوت کنیم؛ تا جانمان را بهاری کند و این وعده‌گاه عشق ما با خداوند می‌شود.»

همچنین در برشی از این کتاب می‌خوانیم: «آن سوی دنیا در مشرق زمین مجالی یافتم تا برتر بودن زن را دریابم و نگرشی دوباره به خلقت زن و حجابش داشته باشم، در جایی نزدیک معبد سکنی گزیدم.

بعد از آرامش روح و جان به سمت بازار برای مایحتاج روزانه راهی شدم. مردم در حال خرید و فروش اجناس خود بودند و هر کدام با شرایط خاص منطقه خودشان راهی برای فروش بهتر داشتن، برخی هم ذوق شوق زیادی به کار می‌بردند و از گل‌های رنگی برای تزیین استفاده می‌کردند، بیشتر مردم با دیدن زنان فروشنده با لباس‌هایی که جلب توجه می‌کرد و همچنین گل‌های رنگارنگی که روی محصولات مصرفی مثل صیفی‌جات و میوه‌های موجود گذاشته بودند علاقه و رغبت بیشتری برای خرید نشان می‌دادند. در این میان پیرمردی افتاده حال هر روز محصولات باغ خود را با دستان خودش می‌چید و راهی بازار می‌شد و از اوضاع و احوال خودش راضی بود و هر روز وضع مالی‌اش بهتر می‌شد.

به مرور زمان آفت باغ‌های اصراف را دربرمی‌گیرد طوری که باغداران دیگر محصولی برای فروش نداشتند. برخی پیرمرد را عامل این آفات می‌دانستند و ادعا داشتند که آفت را او به جان باغ‌های آنها انداخته و باغ خودش در امان مانده است. پیرمرد را به محکمه می‌برند. قاضی بعد از شنیدن سخنان باغداران به متهم می‌گوید: شما حرفی نداری؟

کاهنی که مسئول رفت و آمد او بود لب به زبان گشود و گفت: همان زنانی را که به اجبار وادار کردید که محصولات باغ را بچینند و به بازار بیاورند، باعث این آفت شده است. شما نمی‌دانستید که برکت زندگی شما در آرامش زنان است. قاضی متحیر از حکم داده شده بود و کاهنان دوباره کمک کردند و پیرمرد را به منزلش رساندند…»

کتاب «دنیای شگفت‌انگیز حجاب» تالیف شهناز آلوش با ۱۴۲ صفحه و شمارگان ۵۰۰ نسخه از سوی انتشارات بین‌المللی حوزه دمشق به بازار کتاب آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها