سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
برپایی موکب معرفت حسینی در ملایر

همدان - رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر از برپایی موکب معرفت حسینی برای سومین سال پیاپی در ملایر خبر داد.

سید مهدی آخشیک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، از برگزاری موکب معرفت حسینی برای سومین سال متوالی در این شهرستان خبر داد.

وی ادامه داد: کیلومتر ۲ جاده ملایر به اراک ورودی تالار الماس امسال برای سومین سال متوالی میزبان قدوم زائران حسینی در مسیر برگشت از کربلای معلی شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر گفت: این موکب با عشق و دلدادگی و رسالت فرهنگی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر برپا شده است تا زائران و عاشقان اباعبدالله (ع) لحظاتی خستگی راه را از تن دور کنند.

وی با بیان اینکه کتابداران با همراهی تعدادی از خادمیاران رضوی و هلال احمر جرعه آبی میهمانشان می‌کنند، گفت: در این غرفه کتابداران به اجرای برنامه‌های قصه‌گویی، معرفی کتاب و منابع جشنواره کتابخوانی رضوی، اوریگامی، نقاشی و رنگ آمیزی برای کودکانِ همراه در همایش بزرگ اربعین می‌پردازند.

آخشیک با اشاره به اینکه مسابقه کتابخوانی از کتاب حاج جلال ویژه بزرگسالان اجرا می‌شود، افزود: اربعین میعادگاه قلوب و طلوعی بر خورشید حق طلبی و بیداری انسان از غفلت‌ها است.

وی یادآور شد: کتابدارانی که به هر دلیل موفق به شرکت در پیاده‌روی با شکوه اربعین نشده‌اند، به همنوایی و بزرگداشت این شکوه و عظمت و اقتدار جهان اسلام می‌پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها