سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
اگر نماینده مجلس بودم قطعاً به آقای صالحی رای می‌دادم

وزیر فرهنگ در نشست مدیران ارشد وزارت فرهنگ به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و بیان کرد: در کمیسیون فرهنگی مجلس عرض کردم اگر به جای شما بودم قطعاً به ایشان رای اعتماد می‌دادم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله علیه‌السلام گفت: به پایان کارمان در دولت شهید رئیسی رسیده‌ایم شاید سه‌ماه پیش در همین روز یعنی ۲۹ اردیبهشت‌ماه هیچ فردی چنین پایانی هم به ذهنش خطور نمی کرد.

وی ادامه داد: روز سی‌ام اردیبهشت در حال آماده‌سازی گزارشات مربوط به نمایشگاه کتاب بودم تا خدمت رئیس‌جمهور ارائه بدهم که هیچ وقت فرصت آن فراهم نشد و ما بعد از آن شب سرد و سخت، در کوهستان ورزقان با رئیس‌جمهور عزیزمان وداع کردیم.

اسماعیلی افزود: تقدیر الهی بر شهادت این شخصیت بزرگ، مجاهد نستوه و جامع‌الاطراف بود. بنده واژگانی جامع‌تر از واژگان مورد استفاده رهبر معظم انقلاب درباره شخصیت شهید رئیسی ندارم، زمانی که این غم بزرگ رخ داد رهبر معظم انقلاب از آن به «خسارت جبران‌ناپذیر» تعبیر کردند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: مفختریم که مدال خدمت در این دوره به سینه ما نصب شد، معتقدم به‌واسطه هم‌نشینی با این مرد بزرگ خداوند ما را هم در کار وزارت، عاقبت بخیر کرد؛ زیرا بالاخره بعد از مدتی این دوره احتمالاً با عناوینی متفاوتی و یا ناخوشایندی تمام می شد، اما برای ما با شهادت این مرد بزرگ، به افتخاری مانا مبدل شد.

اسماعیلی با تاکید بر مجاهدت‌های شهید رئیسی ادامه داد: بنده در رکاب مرد مجاهد شهیدی بودم که شب و روز را بهم دوخت و خستگی را خسته کرد و لحظه‌ای از خدمت به مردم فروگذاری نکرد.

وزیر فرهنگ افزود: شهید رئیسی یکی از افتخارات خود را سربازی رهبر انقلاب می‌دانست و این درس بزرگ ولایت مداری، چراغ راه و رمز رستگاری ما خواهد بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: شهید رئیسی کارآمدی نظام حکمرانی دینی را به اثبات رساند، باید حجاب معاصریت سپری شود تا تاریخ و مردم به عظمت رئیس‌جمهور شهید وقوف پیدا کند.

وی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش همکاران در وزارت فرهنگ گفت: تلاش کردم مراتب قدردانی خود را از تک تک افراد نشان بدهم و در همین زمینه از کتابداران در مناطق دور افتاده تا مدیران ارشد با عشق و علاقه به صورت کتبی قدردانی کردم.

وزیر فرهنگ با اشاره به دیدار خود با رئیس‌جمهور گفت: در دیدار با ایشان، گزارش‌های مربوط را ارائه کردم و عرض کردم که دولت‌هایی در عرصه فرهنگ موفق بودند که خط مشی رهبر معظم انقلاب را دنبال کردند.

وی گفت: اینکه بنده به نقاط ضعف فرهنگی در گذشته اشاره می‌کنم مخاطبم مدیران قبلی نیست بلکه متوجه تفکر حاکم بر دولت قبل است و این تفکر در مغایرت با اسناد بالادستی و تفکرات امام بود و به همین دلیل حوزه فرهنگ به انفعال کشیده می‌شد.

اسماعیلی ادامه داد: امروز وزارت فرهنگ در بهترین دوره خود قرار دارد در همین زمینه می‌توان به ۲۲ حکم که در در برنامه هفتم توسعه قرار داده شده اشاره کرد این احکام در برنامه‌های قبل، در بهترین حالت، به عدد ۱۰ هم نمی‌رسید.

وی با اشاره به تصویب اسناد بالادستی ازجمله سند هنرهای نمایشی، سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی گفت: ممکن است برای عده‌ای این اقدامات خوشایند نباشد و نخواهند تن به قانون بدهند؛ اما با اطمینان می‌گویم ریل گذاری‌ها و نهادسازی‌ها به‌صورت کامل انجام شده و وزارت فرهنگ در بهترین وضعیت خود قرار گرفته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در جلسات دولت به رئیس جمهور محترم گفتم روز آغاز به‌کارم در وزارت فرهنگ هنرمندان زیادی دارای محدودیت بودند این درحالی است که امروز این عدد به کمتر از انگشتان دو دست می‌رسد و وفاق بالایی در جامعه هنری به وجود آمده است‌.

وی خروج موفق وزارت فرهنگ از توطئه‌های پیچیده دوره فتنه ترکیبی و تبدیل تهدید تعطیلی و تحریم را به فرصت رونق هنری و همدلی هنرمندان را جزو افتخارات ماندگار همکاران خود عنوان کرد.

وزیر فرهنگ با اشاره به خدمات صندوق اعتباری هنر به هنرمندان گفت: آغوش ما در صندوق هنر به روی تمامی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه باز بود.

وی در ادامه سیدعباس صالحی، وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم به‌عنوان وزیر فرهنگ را فردی مورد اعتماد رهبر عزیز انقلاب و آقای رئیس جمهور معرفی کرد و افزود: در کمیسیون فرهنگی مجلس عرض کردم اگر به جای شما بودم قطعاً به ایشان رای اعتماد می‌دادم.

اسماعیلی از مدیران ارشد وزارتخانه خواست تا ثانیه آخری که آقای صالحی به کمک آن‌ها نیاز دارد با قوت به کار خود ادامه دهند.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در انتهای این نشست مدیران ارشد وزارت فرهنگ از زحمات وزیر فرهنگ تجلیل کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها