جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱
نگاهی به یک داستان تألیفی کودک با موضوع حیوانات

کتاب «عجب دست‌پختی دارد رفیق!» اثر مریم بهرامی از انتشارات علمی و فرهنگی توانسته است نشان سه لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در پاییز ۱۴۰۰ را کسب کند. در این مطلب به معرفی این کتاب پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا این اثر داستانی و تخیلی را مریم بهرامی نوشته و محبوبه یزدانی تصویرسازی کرده است. داستان کتاب «عجب دست‌پختی دارد رفیق!» به موضوعاتی همچون دوستی و رابطه با حیوانات، برداشت و نگاه مثبت حیوانات به رفتارهای ما، مهربانی، مثبت‌اندیشی، شراکت و… می‌پردازد.

داستان این کتاب درباره رابطه یک گربه و یک پسر است. پسرک چون شب مهمان دارد، به مغازه ماهی‌فروشی رفته است تا یک ماهی بزرگ بخرد؛ گربه‌کوچولو دنبال پسرک راه می‌افتد. او گرسنه است و به پسرکی که در حال خریدن ماهی است، به چشم دوستش نگاه می‌کند. پسرک عصبانی می‌شود و سعی می‌کند گربه را فراری دهد؛ او هر کارِ ممکنی می‌کند که گربه دنبالش نرود؛ اما گربه گرسنه به هیچ‌وجه منصرف نمی‌شود. پسرک کفشش را برای او پرت می‌کند؛ اما دیدگاه مثبت‌اندیش گربه باعث می‌شود که به تمام رفتارهای بدِ پسرک به نشانه دوستی بنگرد و با خود خیال کند ماهی‌ای که پسرک به تازگی خرید کرده، برای پذیرایی از او است.

در قسمتی از متن این کتاب می‌خوانیم:

من یک رفیق دارم...

یک رفیق خوب که لنگه کفشش را به من می‌دهد...

برایم آش می‌پزد...

حتی به خانه‌اش دعوتم می‌کند...

اما من فقط ماهی پخته‌اش را دوست دارم...

اطلاعات بیشتر:

کتاب‌های پرنده آبی (واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی) کتاب «عجب دست‌پختی دارد رفیق!» به قلم مریم بهرامی و تصویرگری محبوبه یزدانی را در ۲۶ صفحه مصور و به بهای ۳۵ هزار تومان برای مخاطبان بالای ۶ سال منتشر کرده است. این اثر به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافته و نشان «۳ لاک‌پشت پرنده پاییز ۱۴۰۰» را دریافت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط