شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸
اختتامیه سوگواره ملی روضه‌های داستانی ۹ مهر برگزار می‌شود

قم - دبیر اجرایی پنجمین دوره سوگواره ملی روضه‌های داستانی از اختتامیه سوگواره ملی روضه‌های داستانی در ۹ مهر ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، رویا حسینی دبیر اجرایی پنجمین دوره سوگواره ملی روضه‌های داستانی، گفت: سوگواره روضه‌های داستانی که یک رویداد داستان نویسی است دو دوره آن به صورت استانی و سه دوره ملی برگزار شده است.

وی ادامه داد: فروردین ماه امسال رونمایی پوستر و فراخوان اعلام در دو بخش روایت و داستان با تمدید ده روزه تا ۱۰ مرداد ماه، انجام شد و ۴۰۰ اثر به ثبت دبیرخانه رسید.

حسینی تصریح کرد: فرایند داوری، زیر نظر دبیر علمی علی اصغر عزتی پاک آغاز شد و آثار در دو مرحله داوری شدند و ۱۹ اثر به مرحله‌ی نهایی راه پیدا کرد.

دبیر اجرایی پنجمین دوره سوگواره ملی روضه‌های داستانی عنوان کرد: اختتامیه این برنامه در تاریخ ۹ مهرماه، روز همبستگی و همدلی با کودکان و نوجوان فلسطینی برگزار خواهد شد.

وی افزود: موضوع سوگواره، مواجهه انسان معاصر با عاشوراست. عاشورا، جمع ارزش‌هایی است که کرامت و شرافت انسانی را شکل می‌دهند و موجب هویت بخشی به جامعه می‌شوند. ارزش‌هایی مثل خانواده، وفاداری، ایمان، از خود گذشتگی، مقاومت و پایداری یکی از راه‌هایی که می‌توان عاشورا را وارد زندگی انسان امروزی کرد.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: به وسیله داستان ما می‌توانیم ارزش‌ها و مضامین عاشورایی را بیرون بکشیم و در دغدعه‌های امروزی بازتاب بدیم. هر کسی که دستی بر قلم دارد، می‌تواند روایت خودش را از اربعین یا ایام محرم و صفر بنویسد و برای فراخوان سال آینده ارسال کند. حسینی در پیان بیان کرد: یکی از اهداف ما، انگیزه‌بخشی به نویسندگان برای ثبت و گردآوری تجربه‌های زیسته و کشف‌های افراد در سفر اربعین و بطور کلی در محرم و صفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها