دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹
طرح توزیع قرآن در روستاها و مناطق محروم اجرایی می‌شود

زنجان- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: طرح توزیع قرآن در روستاها و مناطق محروم اجرایی می‌شود که این طرح با جمع‌آوری قرآن‌های فرسوده اجرایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: طرح بزرگ جمع‌آوری قرآن و کتب فرسوده در اداره امور قرآنی استان زنجان آغاز شد.

وی تصریح کرد: در این طرح قرآن‌ها و کتب ادعیه فرسوده و غیرقابل استفاده به صورت شرعی خمیر برای چاپ دوباره قرآن مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه قرآن‌های مازاد خانه‌ها و مساجد نیز برای استفاده به مناطق مورد نیاز اهدا خواهد شد، اضافه کرد: جمع‌آوری کتب در محل اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان واقع در مجتمع ادارات خواهد بود.

وی تصریح کرد: شهروندانی که تمایل به مشارکت در این طرح دارند می‌توانند مبلغ ۱۳۰ هزار تومان را اهدا کنند و در ثواب این طرح عظیم قرآنی شریک شوند.

یوسفی گفت: یکی از مؤسسات قرآنی توانمند و مشتاق در این زمینه است، اقدام به مبادله تفاهم‌نامه همکاری کرده است تا به موازات حمایت از این حرکت ارزشمند، زمینه‌های اجرایی شدن آن را در سراسر کشور فراهم سازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: استفاده مطلوب از قرآن، کتب مذهبی و ادعیه سالم و مازاد، ترمیم قرآن، کتب مذهبی و ادعیه سالم جمع‌آوری شده برای توزیع در مناطق محروم و خمیر کردن قرآن، کتب مذهبی و ادعیه مستعمل و غیرقابل استفاده از اهداف این طرح است.

وی گفت: هموطنان می‌توانند با جمع‌آوری قرآن، ادعیه و کتب مذهبی مازاد و غیرقابل استفاده مساجد، حسینیه‌ها، اماکن مذهبی و منازل و اهدای قرآن‌های نو و بلااستفاده به یکی از ادارات تبلیغات اسلامی تحویل دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط