چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵
کتاب «چرا می‌ترسیم؟» برای کودکان منتشر شد

انتشارات مهرسا، کتاب «چرا می‌ترسیم؟» نوشته فرن پینتادرا و تصویرگری آنا سندر را با ترجمه پریا یونسی برای کودکان ۴ تا ۸ سال منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «چرا می‌ترسیم؟» داستانی درباره آشنایی با احساس ترس، پذیرش و روبه‌روشدن با آن است.

مکس پسرک داستان «چرا می‌ترسیم؟» با رعد و برقی که خانه را در تاریکی فرو می‌برد و دیدن لرزش شعله شمع، به واژه ترس فکر می‌کند و این‌گونه کتاب با پرسش او از پدرش آغاز می‌شود: «بابا، تو تا حالا ترسیده‌ای؟».

از میان صحبت‌های پدر برای پسرک خردسالش در این کتاب، می‌آموزیم که همه ما گاهی‌اوقات ممکن است از ناشناخته‌ها، سایه‌ها، سروصداها، قیل‌وقال‌ها، تنهایی‌ها، از دست دادن‌ها، چیزهایی که دوست داریم و… بترسیم؛ بعضی ترس‌ها آنقدر قوی هستند که جلوی راه‌مان را سد می‌کنند و بعضی از ترس‌ها نیز مثل فانوس دریایی راه را به ما نشان می‌دهند؛ اما چیزی که مهم است، این است که به هرحال ما، همیشه با وجود تمام این ترس‌ها به راه‌مان ادامه بدهیم.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

«بعضی وقت‌ها می‌ترسیم،

چون آخر سر معلوم می‌شود هیولاهای واقعی زیر تخت نیستند.»

«می‌ترسیم چیزهایی را که خیلی دوست داریم از دست بدهیم، آخه یادمان می‌رود چیزهای مهم، از اولش هم قرار نبوده هیچ‌وقت مال کسی باشند.»

اطلاعات بیشتر:

انتشارات مهرسا (واحد کودک و نوجوان انتشارات مهروماه)، کتاب «چرا می‌ترسیم؟» به قلم فرن پینتادرا، تصویرگری آنا سندر و ترجمه پریا یونسی را در ۳۶ صفحه مصور رنگی و به بهای ۷۹ هزار تومان برای گروه سنی ۴ تا ۸ منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط