چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
کتاب «انسان، دولت و جنگ» به چاپ چهارم رسید

کتاب «انسان، دولت و جنگ» از سوی نشر ثالث به چاپ چهارم رسید. پروفسور والتز در این کتاب به پژوهش درباره سهم خاص نظریه سیاسی کلاسیک در فهم علل جنگ می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «انسان، دولت و جنگ» تالیف کنت والتز با ترجمه محمدرضا رستمی از سوی نشر ثالث به چاپ چهارم رسید.

پروفسور والتز به پژوهش درباره سهم خاص نظریه سیاسی کلاسیک در فهم علل جنگ و تعریف شرایطی می‌پردازد که به موجب آن امکان مهار یا محو جنگ به عنوان داور نهایی اختلافات بین گروه‌هایی از مردمان در غیاب اقتدار مرکزی به وجود می‌آید، روش او عبارت است از تشریح پاسخ‌هایی که بعضی نظریه‌پردازان شاخص ارائه کرده‌اند و سپس یک فصل در میان، پرداختن به بحث درباره برخی پیامدها و کاربردهای بینش‌های کلاسیک در پژوهش‌های معاصر علوم اجتماعی و گزینه‌های موجود در حوزه سیاست‌گذاری عمومی، بدین‌ترتیب‌، کارش چیزی بیش از تفسیر است. او گذشته از اینکه به این امر می‌پردازد که شخصیت‌های برجسته در تاریخ اندیشه سیاسی غرب واقعاً چه منظوری داشته‌اند، حتی از این نیز فراتر می‌رود و به تغییرات ناشی از اندیشه‌ها و نوشته‌های آنان توجه می‌کند. موضوعات مورد توجه او به عهد باستان تعلق ندارند و دیدگاهش صرفاً هنر برای هنر نیز به شمار نمی‌رود.

کتاب «انسان، دولت و جنگ» تالیف کنت والتز با ترجمه محمدرضا رستمی با ۳۲۲ صفحه و بهای ۲۷۲ هزار تومان از سوی نشر ثالث به چاپ چهارم رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها