پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
«دهقان فداکار» به کتاب درسی برگردد

رئیس بنیاد استاد شهریار گفت: داستان «دهقان فداکار» روایت دلنشین و ارزشمند از یک هموطن مهربان و نوع دوست، خالق یکی از بهترین محتواهای کتاب‌های آموزشی بود و جای این حکایت آموزنده در کتاب فارسی دوره ابتدایی خالی است.

جواد وندنوروز در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) عنوان کرد: داستان «دهقان فداکار» روایت دلنشین و ارزشمند از یک هموطن مهربان و نوع دوست، خالق یکی از بهترین محتواهای گران‌سنگ کتاب‌های آموزشی و تربیتی میلیون‌ها دانش‌آموز بود که متاسفانه در سال‌های گذشته از کتاب‌های درسی دوره ابتدای حذف شد.

رئیس بنیاد استاد شهریار تاکید کرد: اتفاق تاریخی ارزشمند نجات جان صدها نفر از مسافران قطار توسط مرحوم ریزعلی خواجوی معروف به ریزعلی فداکار مصداق عملی ایثار و از خود گذشتگی است گر چه این مرد بزرگ رفت، اما مرام و معرفت او هیچ وقت از ذهن‌ها پاک نمی‌شود و اقدام ارزشمند او، در گنجینه ذهنی همگان می‌ماند و سینه به سینه منتقل می‌شود. این از خود گذشتگی سال‌ها بود که در کتاب درسی دانش‌آموزان پایه سوم یادآوری می‌شد و دانش‌آموزان با فرهنگ فداکاری و نوع دوستی به‌خوبی و با نمونه عینی و برجسته آن، آشنا می‌شدند.امیدوارم به‌زودی شاهد بازگشت داستان «دهقان فداکار» به کتاب درسی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها