جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
«کتابی برای کتابخوان شدن»؛ گزیده‌ای از تجربه‌های خواندن

«کتابی برای کتابخوان شدن» اثری از یک دبیر آموزش و پرورش است که محتوای آن معرفی ۳۸ کتاب با هدف ایجاد انگیزه برای مطالعه است.

سرویس مدیریت کتاب خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «کتابی برای کتابخوان شدن» نوشته غرال نصرتی‌پور، دبیر آموزش و پرورش را انتشارات «متخصصان» منتشر کرده است. این کتاب، در واقع گردآوری مطالب ۳۸ کتاب پُرمخاطب درباره موفقیت و ارتقای زمینه‌های فردی و اجتماعی است که بارها در کشورهای مختلف تجدید چاپ شده؛ علاوه براین نصرتی‌پور در این کتاب ۳۸ نویسنده برتر دنیا را معرفی کرده است.

او درباره دلیل نگارش کتاب نوشته است در یک دوره گرفتار ماتریکس تکرارشونده تدریس شده بودم و احساس خوشایندی به آموزش نداشتم؛ زیرا برایم تکراری و خسته‌کننده شده بود. در همین احوال، یک دوره کتاب‌خوانی را شروع کردم که مسیر تازه‌ای را در زندگی‌ام باز کرد و به خواسته‌هایم نزدیک‌تر. در این کتاب نکات مؤثر در روند رشد را به اشتراک گذاشته‌ام. هدفم در این کتاب این است که خواننده با خواندن مطالب، راغب شود، دریچه‌ای نو به آگاهی را تجربه کند.

در مقدمه این کتاب آمده است: «کتابی برای کتابخوان شدن» علاوه بر اینکه شماری از کتاب‌های مفید را در زمینه موفقیت و ارتقای زمینه‌های فردی و اجتماعی به مخاطبان معرفی می‌کند، به گزیده‌ای از منابع خوب در این زمینه اشاره کرده است. این معرفی حاصل زیست مفید انسان‌هایی بوده که در این زمینه قلم‌فرسایی کردند.»

«۱۲ ستون موفقیت»، «هفت قانون معنوی موفقیت»، «باشگاه پنج صبحی‌ها»، «خودت را فنا نده»، «دلایلی برای زنده ماندن»، «هنر ظرفیت بی‌خیالی»، «فلسفه موفقیت»، «سنگفرش هر خیابان از طلاست»، «مغازه جادویی»، «قدرت بیان»، «آیین دوست‌یابی»، «تکنیک تمرکز سه بعدی»، بخشی ازعناوین از این کتاب هستند. عناوین این کتاب هرکدام نام یک کتاب در بخش موفقیت است.

در پشت جلد این کتاب آمده است: «اولین ستون موفقیت این است: «که بیشتر از آنی که برای شغلت تلاش می‌کنی، روی خودت کار کنی، اولین ستون موفقیت پیشرفت فردی است. موفقیت وقتی به وجود می‌آید که تو خودت را به فراتر از جایی برسانی که الان هستی. باید بیشتر روی خودت کار کنی، از خودت میراثی به جا بگذار. به گونه‌ای زندگی کن که از لحاظ معنوی، عقلانی و جسمانی عالی باشی و از نظر عاطفی به دیگران کمک کنی.»

در صفحه ۴۳ «کتابی برای کتابخوان شدن» با اشاره و معرفی کتاب «پنج صبحی‌ها» می گوید: «بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری بر روی زمان است و بی‌ارزش‌ترین سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاری مالی است. یا در ادامه می‌گوید: «ما چیزهایی را می‌شنویم که آمادگی شنیدنش را داریم ما چیزهایی رای یاد می‌گیریم که می‌خواهیم، زمانی که رشد می‌کنیم به درک بهتری هم می‌رسیم.»

کتاب «کتابی برای کتابخوان شدن» در ۱۰۰ صفحه از سوی نشر متخصصان به بهای ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها