جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
آموزش تنها خوابیدن کودکان در شب با یک داستان تعاملی

به رسم جمعه‌ها، یک کتاب خانوادگی برای خانواده‌های کتابخوان معرفی کرده‌ایم. کتاب این هفته، «باید باهم حرف بزنیم بابایی» است که به یکی از مهم‌ترین معضلات دوران کودکی یعنی ترس از تنهایی و تاریکی اشاره دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «باید باهم حرف بزنیم بابایی» یک اثر خانوادگی است و بر اتفاقی مشترک بین تمام خانواده‌های دنیا دست گذاشته است.

در معرفی این کتاب از سوی ناشر آمده است: «این کتاب درباره دختری است که نمی‌خواهد در رختخواب خودش بخوابد. او دوست دارد همیشه در بغل مادرش بخوابد. دخترک این داستان به تازگی یک ایده خیلی خلاقانه به ذهنش رسیده است؛ یک تخت مسافرتی برای بابا یا یک گهواره آدم‌بزرگانه تا همین که بابا خوابش سنگین شد، دختر و مامان آهسته و آرام بابا را توی آن قِل بدهند! بومی لادیتان در داستان "باید باهم حرف بزنیم بابایی" به یکی از مهم‌ترین مسائل در دوران کودکی یعنی تنها خوابیدن در شب پرداخته است. ترس از تاریکی و تنهایی کودکان معضلی است که تقریباً همه والدین با آن مواجه می‌شوند. این قصه با نگاهی طنزگونه به این مشکل اشاره کرده است.

از مهم‌ترین عناصر داستانی این کتاب، گفت‌وگو است که البته به شیوه تک‌گویی بیان شده است. دختر کوچولوی این داستان که از تاریکی و تنهایی می‌ترسد، سعی می‌کند از طریق گفت‌وگو پدر خود را وادار کند تختخواب دونفره‌شان را خالی کند و به او اجازه دهد تا شب را در کنار مادر بخوابد. در کنار طنز شیرین و دوست‌داشتنی و هوشمندی‌ها و خلاقیت‌های شخصیت داستان، موضوع جالب کتاب نیز، داستانی شیرین و جذاب از سوژه ساخته است.»

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

«طبیعی است که شب‌ها همه‌ی آدم‌ها دنبال آسایش‌اند. هیچ‌کس هم منکر این نیست که مامانی مثل نان تازه، نرم و خوشبو است. کی دلش نمی‌خواهد بغل او باشد؟

ما دو نفریم اما او یک نفر و اینجاست که تصمیم گرفتن سخت می‌شود.

سؤال فوری: اگر اشتباه نکنم تو خودت مامان داری، مگر نه؟ شاید مامان بزرگ بتواند هفته‌ای سه چهار شب تو را بخواباند. فکر کنم خودش هم دوست داشته باشد چند دقیقه‌ای پشتت را نوازش کند.»

اطلاعات بیشتر:

کتاب «باید باهم حرف بزنیم بابایی» به قلم و تصویرگری بومی لادیتان و ترجمه میترا امیری به کوشش انتشارات پرتقال در ۳۳ صفحه مصور رنگی و به بهای ۸۹ هزار تومان برای کودکان گروه سنی ۳ تا ۷ سال منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط