شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
مهرواره ترنم ایمان، گام متعالی جهت تقویت شعر آیینی در حوزه نماز است

کردستان - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به برگزاری نخستین مهرواره ملی شعر نماز با عنوان «ترنم ایمان» گفت: این رویداد فرهنگی گام متعالی برای تقویت شعر آیینی در حوزه نماز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، عیسی فلاحی در جلسه هماهنگی این رویداد ملی با اشاره به بخش های مهرواره ترنم ایمان اظهار کرد: نخستین مهرواره ملی شعر نماز «ترنم ایمان» در سه بخش نوای دل، بخش ویژه و بخش کتاب و رسانه برگزار می‌شود.

وی بر ضرورت حضور پرشور شعرای آیینی کشور در مهرواره ملی شعر نماز تاکید کرد و افزود: بخش نوای دل در زمینه «اشعار موضوعی نماز»، بخش ویژه «شهیدان ماموستا شیخ‌الاسلام و ماموستا برهان عالی» و بخش کتاب و رسانه «کتب و تولیدات رسانه‌ای با موضوع شعر نماز» برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: شعرا و هنرمندان متقاضی شرکت در این مهرواره می‌توانند اشعار خود را در همه قالب‌های شعری اعم از کلاسیک، نو، سپید و ترانه به دبیرخانه مهرواره ارسال کنند.

فلاحی، با برشمردن ویژگی های فرهنگ نماز افزود: زبان شعر، زبانی نافذ و موثر در انتقال جان مایه روح انسان آزاده در میقاتی پرشور به نام نماز است که شنیدن مکرر ترنم ایمان از کلام شاعر متعهد مسلمان برای زدودن زنگار هجمه فرهنگی دشمنان دین، ابزاری بسیار موثر است.

وی، میزبانی مهرواره توسط کامیاران را فرصتی برای احیای عرصه ادبیات در این شهر عنوان کرد و گفت: جلوه معنوی بزرگداشت حافظ با مهرواره ملی شعر نماز در کردستان از حرکات ماندگار ادبی در مهرماه سال جاری خواهد بود.

مهرواره ملی شعر نماز نمادی از توان ادبی جامعه شعر کشور

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان کامیاران نیز در ادامه با بیان اینکه خانواده ادبیات اهل سنت فقه شافعی، پرچمدار شعر نماز هستند، عنوان کرد: مهرواره ملی شعر نماز نمادی از توان ادبی جامعه شعر کشور در ترویج فرهنگ نماز را به نمایش خواهد گذاشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران با قدردانی از تلاش های موثر در حوزه تقریب مذاهب اسلامی گفت: ترویج مفاهیم نماز و تبیین کارکردهای آن در ابعاد فردی اجتماعی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی از نمادهای بنیادین گفتمان انقلاب اسلامی است.

زبیر حسین پناهی، به موضوعات این مهرواره فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: نماز جماعت مسجد و مدرسه عامل تعاون و کارجمعی، روابط اجتماعی، مواسات و همدلی، زمینه‌ساز تمدن اسلامی، نماز، تقویت کننده صلابت، شجاعت، عزت و امنیت ملی و مسئولیت اجتماعی، نماز، عامل عفاف، آرامش و امنیت فردی و اجتماعی، نماز، عامل تحکیم و تعالی بنیان خانواده، تربیت فرزندان صالح و پایداری ارزش‌های انسانی در جامعه، نماز، عامل استقلال، خودباوری، خوداتکایی و انسجام ملی، خنثی‌کننده رکود و توقف و رونق تولید و نماز و معنویت عامل پایبندی به ارزش‌ها و دستاوردهای ملی، توسعه پایدار و پیشرفت ایران اسلامی از موضوعات این دوره از مهرواره نماز است.

وی از تمدید فراخوان این رویداد و برگزاری آن را در ۲۰ مهرماه سال جاری خبر داد و یادآوری کرد: علاقمندان می‌توانند از طریق سامانه kordestan.farhang.gov.ir نسبت به ثبت نام و ارسال اثر اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها