سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳
برخی از دشمنان به دنبال کمرنگ کردن اتفاقات دفاع مقدس هستند

زنجان- نویسنده دفاع مقدس زنجانی گفت: برخی از دشمنان به دنبال کمرنگ کردن اتفاقات دفاع مقدس هستند.

فاطمه شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: بیان رویدادها و خاطرات دفاع مقدس موضوعی هویت‌ساز و تاریخ ساز است چرا که جوانان به الگوی صحیحی برای زندگی خود نیازمند هستند و سبک زندگی شهدا در این خصوص بهترین الگو محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نگارش کتاب در حوزه دفاع مقدس در واقع به منزله گردآوری هویت تاریخی کشور است، اضافه کرد: ما در دوران دفاع مقدس شاهد مسائل مهمی بودیم که موجب شد استعدادهای جوانان در آن دوران از قوه به فعل درآید که این موارد در قالب های هنری و ادبی می تواند به جوانان منتقل شود.

این نویسنده زنجانی با تأکید بر پرداختن به جزئیات وقایع دفاع مقدس بیان کرد: به نظر من نویسنده سال‌های دفاع مقدس یک پدیده بود که رخ داد؛ پس باید برای شناخت آن وقت گذاشت.

وی با اشاره به اینکه مردم هر نسلی وظیفه دارند حوادث و اتفاق‌هایی را که تجربه کردند به نسل‌های بعدی انتقال دهند و تاریخ اینگونه شکل می‌گیرد، ادامه داد: سال‌های جنگ، بخش مهمی از تاریخ نسل من بوده است که همچنان شاهد اثراتش هستیم.

شکوری با اشاره به اینکه جنگ در کشور ما شاید به ظاهر با قبول قطع‌نامه تمام شد، ولی به واقع ادامه دارد، اضافه کرد: جنگ در درد ناشی از ترکش‌ها و امواج جامانده در جسم و روح رزمنده‌ها ادامه دارد، پس هنوز تمام نشده و باید به آن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه گفتن و نوشتن از شهدا به‌جز رسالت تاریخ نگاری، در واقع تسلی دادن به داغ‌های بر دل مانده است، افزود: قطعاً نوشتن درباره شهدا موجب غرور کشور خواهد شد.

شکوری با بیان اینکه برخی از دشمنان به دنبال کمرنگ کردن اتفاقات دفاع مقدس هستند، اضافه کرد: افرادی مخالف بیان خاطرات شهدا هستند که شیوه و روش زندگی‌شان در تضاد با آن قهرمان‌های کشور این نویسنده زنجانی افزود: انگیزهای معنوی برای ورود در این حوزه هنری لازم است؛ ولی برای ماندن در این عرصه نیاز به انگیزه مادی داریم تا بتوانیم یک فرد متخصص در عرصه جنگ یا دفاع مقدس داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه کتاب یک پروژه است نه صرفاً یک مجموعه متونی که در یک کتاب نگاشته شده است، افزود: پیرامون این پروژه نیز باید اتفاقاتی رقم بخورد تا ما به یک اثر قابل‌توجه برسیم و مورد استقبال مخاطب قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط