سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
نشست‌های ادبی نقد رمان در کانون پرورش فکری زنجان آغاز شد

زنجان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: نشست‌های ادبی نقد رمان در کانون پرورش فکری زنجان آغاز شد.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: یکی از اقدامات کانون پرورش فکری در راستای افزایش مهارت کودکان و نوجوانان؛ آموزش داستان نویسی است.

وی با اشاره به اینکه در راستای ارتقای سطح مهارت اعضای کانون پرورش فکری کلاس‌های رمان نویسی و نقد رمان برگزار می‌شود، اضافه کرد: از مهمترین نکاتی که خواندن رمان برای کودکان ایجاد می کند حس همزاد پنداری با شخصیت اصلی داستان است؛ آنها چیزهای زیادی از شخصیت کارکتر مورد علاقه‌ی خود می‌آموزند اکثر داستان‌ها ارزش‌ها و اخلاقیات را آموزش می‌دهند؛ و کودکان هنگام گوش دادن به داستان‌ها و یا خواندنشان ارزش های اخلاقی زیادی را می‌آموزند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۱۱ نشست ادبی در حوزه رمان برگزار شده است، افزود: آخرین نشست در قالب نقد کتاب «دو پنجره» برگزار شد.

عیسی خانی ادامه داد: این نشست‌ها با محوریت نقد و بررسی کتاب توسط اعضای نوجوان کارگاه‌های ادبی، مکاتبه‌ای و انجمن‌های ادبی در حضور نویسنده برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اعضای کانون با حضور در نشست نقد رمان؛ موضوعاتی از قبیل روال نگارش داستان و همچنین روایت‌گری را یاد می‌گیرند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان افزود: داستان‌ها بهترین راه برای وارد شدن کلمات و ایده‌های جدید به دنیای کودکان هستند و نقش پررنگی در شکل گیری زبان در کودکان دارند.

وی با اشاره به اینکه داستان‌ها می‌توانند مفاهیم کاربردی و پیچیده تری را نیز به بچه‌ها بیاموزند، افزود: کودکان و نوجوانان مفاهیمی مثل «اهمیت قائل شدن برای به اشتراک گذاشتن چیزی با دیگری»، «گذر زمان» و «دلسوزی برای دیگران» را از طریق کتاب‌ها فرا می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط