شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
کتاب «شهرشناسی استارباد» در محله سرچشمه گرگان رونمایی می‌شود

گلستان- رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان از برگزاری ویژه‌برنامه‌های سالروز ثبت بافت تاریخی مرکز استان خبر داد و گفت: در این مراسم از کتاب «شهرشناسی استارباد» اثر ماندگار یعقوب رشتچیان رونمایی می‌شود.

علی‌اکبر بصیرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان بیان کرد: هم‌زمان با سالروز ثبت ملی بافت تاریخی شهرستان گرگان، آیین گرامیداشت این رویداد مهم؛ عصر روز یکشنبه ۲۵ شهریورماه در مرکز محله سرچشمه برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم مقرر است از کتاب «شهرشناسی استارباد» اثر ماندگار یعقوب رشتچیان رونمایی شود.

بصیرنیا درباره کتاب «شهرشناسی استارباد» ادامه داد: کتاب به همت انتشارات در گلستان به‌صورت مصور رنگی و در ۳۲۰ صفحه قلمی شده و به دگرگونی‌های بافت شهری گرگان پیش از ۱۳۰۰ تا دهه ۱۳۵۰ خورشیدی می‌پردازد.

وی اظهار کرد: در این روز عملیات اجرایی جداره و کف‌سازی گذر دوم بافت تاریخی آغاز و نیز نمایشگاه عکس از بافت تاریخی برپا خواهد شد.

بصیرنیا ضمن دعوت از عموم مردم گفت: گرگان دارای اولین بافت تاریخی ثبت‌شده در کشور است که ثبت آن به تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۱۰ می‌رسد همچنین بافت تاریخی گرگان با ۱۶۲ هکتار وسعت، اولین بافت تاریخی ثبت شده در کشور و دارای معماری و بافتی کاملاً منحصربه‌فرد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها