یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی برگزار می‌شود

خراسان رضوی - دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی از برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر این جایزه در اواسط مهرماه خبر داد.

حسین عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد گفت: برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در اواسط مهر ماه و در جوار آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در شهر طوس برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم میزبان شخصیت‌های برجسته اجرایی کشور، نویسندگان، داستان‌نویسان و اساتید حوزه ادبیات خواهیم بود.

دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی گفت: رویه معمول در برگزاری مراسم اختتامیه جایزه ملی داستان حماسی در دوره‌های گذشته، این بود که این مراسم، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان در سوم خرداد برگزار می‌شد. اما امسال با توجه به شهادت رئیس‌جمهور شهید آیت الله رئیسی و همراهان او، این امر میسر نشد.

وی افزود: از سوی دیگر، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و در ادامه، مصادف شدن ایام با ماه‌های محرم و صفر، ما را بر آن داشت که برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی، با تاخیر همراه شود و در نهایت، تصمیم بر آن شد که مراسم اختتامیه این جایزه، در نیمه مهرماه برگزار شود.

دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی با اشاره به اینکه نشست خبری این مراسم یک هفته قبل از برگزاری رویداد در تهران میزبان اهالی رسانه خواهد بود، خاطرنشان کرد: برنامه‌های جنبی مختلفی مانند نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی در کنار آیین اختتامیه پیش بینی شده است.

حسین عباس زاده همچنین یادآور شد: در مجموع ۸۸۹ اثر مشتمل بر ۱۸۵ رمان و ۷۰۴ داستان کوتاه به دبیرخانه ارسال شد که با اتمام مهلت ارسال، آثار با کدگذاری و بدون نام، برای داوری اولیه در اختیار اعضای هیئت داوران قرار گرفت که در نهایت در بخش رمان، ۳۶ اثر و در بخش داستان کوتاه نیز ۵۰ اثر به مرحله دوم داوری آثار راه یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها