سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
قصه‌ای منظوم درباره توجه پیامبر (ص) به شادی و سرگرمی کودکان

کتاب «شعرهای شیرین برای بچه‌ها ۲۰: آن مرد بازی می‌کند» اثری منظوم از جعفر ابراهیمی (شاهد) با تصویرگری علیرضا گلدوزیان است که در این مطلب آن را معرفی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا قصه منظوم «آن مرد بازی می‌کند» جلد بیستم از مجموعه «شعرهای شیرین برای بچه‌ها» است که انتشارات قدیانی آن را برای خردسالان چاپ و روانه بازار نشر کتاب‌های کودک و نوجوان کرده است.

یکی از بارزترین خصوصیات حضرت محمد (ص)، مهربانی ایشان با کودکان و بازی‌کردن با آن‌ها در کوچه و خیابان و حتی در میان نماز بوده است. در این کتاب، شعرهای کودکانه‌ای آمده است که توجه‌کردن و اهمیت‌دادن حضرت رسول (ص) به شادی و سرگرمی کودکان را نشان می‌دهد. به طور مثال در یکی از شعرها، زمانی که پیامبر (ص) مشغول بازی با کودکان است، زمان نماز ظهر فرا می‌رسد. بلال حبشی اذان می‌گوید و مردم نیز در مسجد جمع می‌شوند؛ اما پیامبر (ص) برای نماز نمی‌آید. بلال به دنبال ایشان می‌رود و از حضرت محمد (ص) می‌خواهد که به مسجد بیاید؛ اما حضرت پاسخ می‌دهد: «چه نمازی مهم‌تر از شادکردن کودکان و نرنجاندن آن‌ها». ایشان به بازی با بچه‌ها ادامه می‌دهد و در ادامه از بلال می‌خواهد تا به منزل ایشان برود و کمی گردو بیاورد. شاید بچه‌ها با مشغول‌شدن به گردوها بتوانند بدون پیامبر (ص) بازی کنند.

اطلاعات بیشتر:

کتاب «شعرهای شیرین برای بچه‌ها ۲۰: آن مرد بازی می‌کند» به قلم جعفر ابراهیمی (شاهد) با تصویرگری علیرضا گلدوزیان است که به کوشش انتشارات قدیانی در ۲۴ صفحه مصور رنگی و به بهای ۳۰ هزار تومان برای کودکان گروه سنی «ب» (کودکان ۷ تا ۹ سال) منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط