چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
مسیر خونبار «تروریست‌های یهودی» 

خراسان‌رضوی - عساف شارون در کتاب «تروریست‌های یهودی» نشان می‌دهد چگونه یهودیان افراطی با ده‌ها هزار جنگجو و نیروی احتیاط با راه‌اندازی کارگاه‌های ساخت بمب‌های دست‌ساز و مهمات نظامی در خدمت منافع استعمار بریتانیا بودند و تا جایی پیش رفتند که حتی یهودیان مخالف خود را هدف قرار دادند.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - جواد لگزیان: آدمکشان سازمان‌یافته با خشونتی وحشتناک به ساکنان بومی سرزمین‌های عربی حمله‌ور می‌شوند و هر لحظه جنایتی با سبکی جدید را رقم می‌زنند. اما پیام و معنای این جنایات چیست. تاریخ از این پیام و معنا می‌گوید.

«عساف شارون» استاد فلسفه سیاسی دانشگاه تل‌آویو در کتاب «تروریست‌های یهودی» با مرور تاریخ شکل‌گیری صهیونیسم و گزارشی تکان‌دهنده از افکار و رفتار سیاسی و نظامی گروهک‌های تندرو یهودی مسیر خون‌بار صهیونیست‌ها را به تصویر کشیده است.

شارون نشان می‌دهد چگونه یهودیان افراطی با ده‌ها هزار جنگجو و نیروی احتیاط با راه‌اندازی کارگاه‌های ساخت بمب‌های دست‌ساز و مهمات نظامی در خدمت منافع استعمار بریتانیا بودند و با نام‌هایی چون هاشومیر (نگهبان)، هاگانا، بریت هابیریونیم و ایرگون بیت یا اتسل در مسیر جنایت سازمان‌یافته تا جایی پیش رفتند که حتی یهودیان مخالف خود را هدف قرار دادند، مانند ترور حییم ارلوزورف از رهبران صهیونیسم سوسیالیستی.

نکته مهم دیگر کتاب بیان تاریخ همراهی کشورهای غربی مانند لهستان با این گروهک‌ها مانند اتسل (ایرگون تسفای لیومی، یا سازمان نظامی ملی) است. لهستان امیدوار بود از راه این پشتیبانی و حمایت که شامل مهمات و آموزش‌های نظامی بود، یهودیان لهستانی را به مهاجرت به فلسطین تشویق کند و البته باید گفت اتسل همان گروهی است که کشتار دیر یاسین را در کارنامه جنایات خود دارد.

در پایان کتاب تصاویر وقایع، افراد و اماکن مستندسازی و مسیر خونبار تاسیس رژیم آپارتاید صهیونیستی در ۱۹۴۸ به دقت به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش ایبنا؛ کتاب «تروریست‌های یهودی» نوشته «عساف شارون» با ترجمه سیدرضا قزوینی غرابی را انتشارات به‌نشر در ۷۲ صفحه و با قیمت ۶۵ هزار تومان رهسپار بازار کتاب کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها