شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
معرفی مجموعه شعری از محمد دهریزی برای کودکان

کتاب شعر «امضا… جوجه تیغی» اثر محمد دهریزی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توانسته است نشان سه لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در زمستان ۱۴۰۰ را کسب کند. در این مطلب به معرفی این کتاب پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «امضا… جوجه تیغی» یک مجموعه شعر سپید برای کودکان است که محمد دهریزی آن را سروده و عاطفه فتوحی با تصویرگری‌اش روح دیگری به آن بخشیده است.

این کتاب مجموعه‌ای از شعرهای کوتاه است که موضوع‌های مختلفی را دنبال می‌کند؛ از جارو کردن رفتگر گرفته تا کلاغ‌هایی که روی سر مترسک می‌نشینند. از درخت‌ها که در هر فصلی به رنگی درمی‌آیند تا ابرهایی که هر کدام به شکلی نمایان می‌شوند. از خانه باد تا جوجه‌تیغی‌ای که کسی را تیغ نزده. از رعدوبرق که از آدم‌ها عکس می‌گیرد تا بادبادکی که آزادانه به همه‌جا سر می‌زند و حتی بالاتر از ابرها می‌رود و….

در بخشی از شعرهای این کتاب می‌خوانیم:

کله‌اش پر از باد بود

بر سر آب نشست

به آفتاب خندید

ادای ماه را درآورد

سر به سر شاخه گذاشت

کو… کجاست…؟

چه کبکبه و دبدبه‌ای داشت

جناب حباب

در این یک لحظه‌ی عمر

اطلاعات بیشتر:

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب شعر «امضا… جوجه تیغی» سروده محمد دهریزی را با تصویرگری عاطفه فتوحی در ۲۶ صفحه مصور رنگی و به بهای ۱۳ هزار تومان برای مخاطبان بالای ۹ سال منتشر کرده است. این اثر به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافته و نشان «۳ لاک‌پشت پرنده زمستان ۱۴۰۰» را دریافت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط