شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
مروری بر زندگی اولین بانوی داستان نویس ایرانی

برنامه «نگین» از شنبه تا چهارشنبه به معرفی آثار نخبگان، برجستگان و دانشمندان ایرانی می‌پردازد.این برنامه شنبه، هفتم مهر مروری بر زندگی و آثار زنده یاد سیمین دانشور دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا رادیو ایران در برنامه «نگین» به معرفی آثار نخبگان، برجستگان و دانشمندان ایرانی می‌پردازد.


عبدالله علایی تهیه کننده این برنامه بیان کرد: شنبه هفتم مهر، این برنامه مروری بر زندگی و آثار زنده یاد «سیمین دانشور» نخستین بانوی رمان‌نویس حرفه ای در ایران خواهیم داشت.


وی ادامه داد: دکتر «سیمین دانشور» در سال ۱۳۲۷ توانست اولین مجموعه داستان‌های کوتاهش را با عنوان «آتش خاموش» منتشر کند. سیمین دانشور و جلال آل‌احمد در سال ۱۳۲۹ با یکدیگر ازدواج کردند.


علایی افزود: مهم‌ترین اثر سیمین دانشور رمان سووشون است که نثری ساده دارد و به ۱۷ زبان ترجمه شده است سووشون از جمله پرفروش‌ترین آثار ادبیات داستانی در ایران به شمار می‌رود. سیمین دانشور همچنین عضو و نخستین رئیس کانون نویسندگان ایران بود.


تهیه کننده نگین در پایان گفت: سرانجام سیمین دانشور پس از یک دوره بیماری آنفلوآنزا، عصر روز ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ در ۹۰ سالگی در خانه‌اش در شهر تهران درگذشت.


شایان ذکر است «نگین» از شنبه تا چهارشنبه به تهیه کنندگی عبدالله علایی، اجرای فاطمه آل عباس و حسن همایی و به قلم دکتر محسن شاهرضایی ساعت ۱۴:۵۵ از رادیو ایران پخش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها