یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
سطح علمی آثار همدان پژوهی ارتقا می‌یابد

همدان - مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور گفت: با همکاری مرکز اسناد همدان و مرکز نشر دانشگاهی کشور سطح علمی آثار همدان پژوهی ارتقا می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، ظهر یکشنبه به منظور توسعه پژوهش‌های کاربردی، پاسخگویی به مهمترین ضرورت‌های جامعه علمی کشور، معرفی مشاهیر و مفاخر منطقه غرب کشور و اجرای طرح‌های همدان پژوهی، تفاهم‌نامه همکاری بین مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور و مرکز نشر دانشگاهی به عنوان کانون نشر علمی کشور و مبدأ تحولات انتشار منابع علمی ارتباطی فی‌مابین دانشگاه‌ها، اساتید علمی کشور، مراکز علمی و پژوهشی به امضاء رسید.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور در این خصوص اظهار کرد: اسناد قابل توجه فرهنگی، سیاسی، هنری و اجتماعی مربوط به منطقه غرب کشور به خصوص همدان در آرشیو ملی ایران گردآوری شده که لازم است در چهارچوب علمی و قالب‌های استاندارد پژوهشی تبیین و تشریح شوند.

عاطفه زارعی افزود: تألیف و تدوین کتب و آثار مورد نیاز در راستای تحقق اولویت‌ها و سیاست‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری از جمله ایفای مسئولیت اجتماعی و تکریم و معرفی عالمان، اندیشمندان، اساتید و شخصیت‌های تاثیرگذار ملی و محلی مدنظر قرار دارد.

وی ادامه داد: ترویج و نهادینه‌سازی سیاست‌های صحیح چاپ و نشر منابع اطلاعات علمی از طریق ارائه مشاوره و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، پایش اصالت و کیفیت تألیف‌ها و ترجمه‌های دانشگاهی به منظور ارتقا و بهبود روزافزون آنها نیز پیش‌بینی شده است.

زارعی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌های علمی و کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی و دوره‌های تخصصی ویراستاری و عرضه محصولات و کتب منتشر شده توسط مرکز نشر و مدیریت منطقه غرب از دیگر موارد به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای صدور فیپا، فاپا و تاریخ شفاهی و استفاده از امکانات مرکز نوآوری نشر دانش مرکز نشر برای مشارکت در حوزه تولید و عرضه محتوای الکترونیکی از دیگر موارد مورد توافق این مدیریت با مرکز نشر دانشگاهی ایران است.

زارعیزارعی تصریح کرد: امیدواریم با اجرای این تفاهم‌نامه گام بزرگ و موثری در طرح‌های همدان پژوهی و معرفی تاریخ، فرهنگ و تمدن منطقه غرب کشور به ویژه استان همدان برداشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها