سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
رشد  ۵.۶ درصدی فروش ناشران آمریکایی در نیمه نخست سال ۲۰۲۴

طبق گزارش انجمن ناشران آمریکایی، فروش حاصل از نشر در ۶ ماه به رشد قابل توجهی دست یافته است.

سرویس مدیریت کتاب خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): طبق گزارش انجمن ناشران آمریکا، نرخ فروش در یک‌میلیون و ۲۷۷ ناشر در ۶ماهه نخست سال جاری، ۳.۹ درصد افزایش یافت و به ۳.۹ میلیارد دلار در دوره مشابه سال ۲۰۲۳ رسید؛ همچنین افزایش ۶.۷ درصدی در فروش کتاب بزرگسال، کاهش ۲.۷ درصدی فروش عناوین کودکان و نوجوانان را جبران کرد.

مجموع فروش ناشران آمریکایی در نیمه نخست سال، ۵.۶ درصد افزایش یافت و به ۶.۳ میلیارد دلار رسید. فروش کتاب‌های دینی با افزایش ۱۵.۶ درصدی فروش در ۶ ماه نخست ادامه یافت، درحالی که فروش کتاب‌های آموزش عالی ۸ درصد افزایش یافت. فروش در بخش کتاب‌های تخصصی نیز ۱.۱ درصد کاهش یافت. از ماه ژوئن، بخش کتاب‌های آموزشی از پیش‌دبستانی تا کلاس دوازدهم با دسته‌بندی «همه چیزهای دیگر» ترکیب شد. درآمد گروه‌های دیگر نیز در نیمه نخست سال ۹.۶ درصد افزایش داشته است.

با نگاهی به بخش‌های تجاری، فروش در هر دو دسته بزرگسالان در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ افزایش یافت؛ فروش کتاب‌های داستانی ۱۱.۳ درصد و غیرداستانی ۱.۶ درصد افزایش یافت. همچنین فروش کتاب‌های صوتی دیجیتال در این دوره ۲۰.۴ درصد افزایش یافت و با ۴۳۵ میلیون دلار از فروش کتاب‌های الکترونیکی پیشی گرفت که با ۳.۹ درصد افزایش به ۴۳۲.۴ میلیون دلار رسید.

در مجموع، این دو فرمت دیجیتالی ۳۰.۶ درصد از فروش کتاب‌های بزرگسالان را به خود اختصاص دادند که نسبت به سال گذشته که ۲۹.۳ درصد بود، افزایش فروش داشت. فروش جلد کاغذی و جلد شومیز تجاری به ترتیب ۴.۵ و ۷ درصد افزایش یافت.

بخش کتاب‌های غیرداستانی با ۶.۲ درصد کاهش فروش، بیشترین کاهش قیمت را در رده کودکان و نوجوانان به خود اختصاص داد؛ در حالی که فروش در بخش داستانی که دسته بزرگ‌تری است تنها ۲ درصد کاهش یافت. کتاب صوتی نیز در این ۶ ماه با فروش کل در بخش کودکان و نوجوانان ۱۷.۲ درصد رشد داشته است؛ همچنین فروش جلد گالینگور ۴.۴ درصد کاهش یافت و فروش جلد شومیز ۲.۹ درصد کاهش یافت.

طبق گزارش منتشر شده از سوی انجمن ناشران آمریکایی، فروش کتاب با افزایش در ۶ ماه نخست سال جاری همراه بوده است. داده‌های این گزارش از سوی انتشارات «اشت بوکز»، «کالینز» و «پنگوئن» است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها