چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
دفاع مقدس تعطیل‌بردار نیست

عبدالله حاجی صادقی گفت: اگر به سپاه بگویند که جغرافیای عملیات تو کجاست، می‌گوید هرکجا انقلاب اسلامی بخواهد و هرکجا که لازم باشد؛ سوریه، عراق، یمن، فلسطین و هر جای دیگر که لازم باشد. بعضی جاها ما حضور عملیاتی نداریم ولی حضور مستشاری داریم. امروز بچه‌های سپاه کجا هستند؟! بفرمایید هوافضا چه زمانی تشکیل شد؟ کدام موشک‌ها استکبار را این‌چنین می‌لرزاند؟

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا شب گذشته نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری و هماهنگی سایر قوای مسلح کشور، در پاسخ به شرارت‌ها و اقدامات ناجوانمردانه و تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی، با شلیک بیش از صدها موشک، چندین پایگاه نظامی و امنیتی این رژیم کودک کش را موردحمله قرارداد و موجی از شادی و شعف را در دل مسلمین و مستضعفین جهان ایجاد کرد.

بدون شک ایفای این نقش پاسداری از آرمان‌های انقلاب و دفاع از ملت‌های مظلوم و آزاده، ریشه در فرهنگ عمیق و تمام ناشدنی دفاع مقدس و مقاومت دارد.

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی؛ نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کتاب تاریخ شفاهی خود به تبیین اهمیت و ضرورت حفظ و بالندگی این فرهنگ در پیشبرد اهداف متعالی و مقدس نظام جمهوری اسلامی پرداخته که به مناسبت انجام عملیات ظفرمند و غرورآفرین وعده صادق ۲ منتشر می‌شود:

در مورد دفاع مقدس باورم این است که دفاع مقدس آغاز داشت، اما پایان ندارد، ما نباید اجازه دهیم فرهنگ هشت سال اول دهه اول انقلاب فراموش شود.

فرهنگ دفاع از دین خدا در همه عرصه‌ها وجود دارد و امروز، حساسیت آن بیشتر و سخت‌تر شده است؛ چون خصلت معاویه‌ای دشمن قوی‌تر است تا خصلت یزیدی‌اش.

معاویه امروز در لباس نفاق فعال است. قرآن به ما یاد داده که جنگ با منافق، از جنگ با کافر مشکل‌تر است. دفاع مقدس بعد از پایان جنگ، تمام نشده است. این دفاع، تعطیل‌بردار نیست.

امام حسین (ع) دین خدا را فقط سال ۶۱ زنده نکرد و نگه نداشت. شهادت ایشان دین را تا الآن زنده نگه‌داشته است. دفاع مقدس هم تعطیل‌بردار نیست.

دفاع مقدس فقط دهه اول انقلاب را حفظ نکرد؛ در دهه پنجم انقلاب هم این فرهنگ دفاع مقدس است که انقلاب را حفظ می‌کند؛ چون دفاع مقدس مصداقی از جهاد بود و جهاد تعطیلی بردار نیست.

مبارزه در راه خدا جزئی از فرهنگ دینی ماست که هیچ‌گاه تعطیل نمی‌شود. این قانون همیشگی خدا و سنت الهی است که جبهه حق و باطل همیشه باهم درگیر باشند.

جبهه باطل همواره به جبهه حق حمله می‌کند؛ با این باور، دفاع را نمی‌شود تعطیل کرد. ممکن است نوع تهاجم تغییر کند که در آن صورت، نوع دفاع ما هم تغییر می‌کند ولی اصل دفاع تعطیلی بردار نیست.

با توجه به این بحث‌ها، می‌توان گفت که دفاع مقدس یک فرهنگ و باور همیشگی است. با انقلاب اسلامی، دفاع مقدس شکل گرفت و تا انقلاب اسلامی هست، دفاع مقدس هم هست. مگر کاری که در سوریه انجام گرفت، دفاع مقدس نبود؟

اساسی‌ترین عامل حضور در دفاع مقدس، روحیه انقلابی، جهادی، عاشورایی و حسینی بود…تاکسی حسینی نباشد، نمی‌تواند در جبهه امام حسین (ع) بماند. این یک واقعیت است.

اگر به سپاه بگویند که جغرافیای عملیات تو کجاست، می‌گوید هرکجا انقلاب اسلامی بخواهد و هرکجا که لازم باشد؛ سوریه، عراق، یمن، فلسطین و هر جای دیگر که لازم باشد.

بعضی جاها ما حضور عملیاتی نداریم ولی حضور مستشاری داریم. امروز بچه‌های سپاه کجا هستند؟! بفرمایید هوافضا چه زمانی تشکیل شد؟ کدام موشک‌ها استکبار را این‌چنین می‌لرزاند؟

اگر امروز استکبار جرئت حمله ندارد، آیا توانایی‌اش را ندارد یا می‌داند که با یک قدرت بازدارنده مواجه است؟

رویش طهرانی مقدم‌ها

بازدارندگی را این بچه‌ها برای کشور ساختند. شهید طهرانی مقدم برای ما یک اسطوره است. او برای همیشه تاریخ انقلاب زنده است. او شهید شد، اما ده‌ها طهرانی مقدم داریم، بچه‌هایی داریم که برخی از آن‌ها توانمندی و میدان کار حاج قاسم را ندارند، اما روحیه، اندیشه و صراط مستقیم حاج قاسم را دارند.

منبع:

موحد علوی، علیرضا، تاریخ شفاهی دفاع مقدس: روایت عبدالله حاجی صادقی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، تهران ۱۴۰۲، صص ۲۹۴، ۲۹۵، ۲۹۶، ۳۰۶، ۳۰۷

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها