شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱
«افسانه هستی» مصور شد

فارس- نمایشگاه تصویرسازی با عنوان «افسانه هستی» بر اساس افسانه‌های بومی و محلی ایرانی در شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، آیین گشایش این نمایشگاه که با نمایشگاه‌گردانی هستی خالدی برگزار شده است، جمعه شب با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان هنر در نگارخانه سروناز برگزار شد.

در این نمایشگاه ۱۳ اثر تجسمی با تکنیک «پاپیه ماشه» به نمایش گذاشته شده که با الهام و اقتباس از افسانه‌های بومی و محلی استان‌ها شکل گرفته است.

هستی خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز با بیان اینکه این نمایشگاه به نفع کودکان برگزار شده است، گفت: نمایشگاه افسانه هستی حاصل سال‌ها اندیشیدن به این افسانه‌هاست که به شیوه‌ای نو ارائه شده است.

وی افزود: این آثار با استفاده از فناوری نوین به شیوه‌ای است که مخاطب می‌تواند افسانه مرتبط با شخصیتی که خلق شده را بشنود و با موضع آن آشنا شود.

خالدی با بیان اینکه در کنار هر یک از این تابلوها یک «کیو آر کد» قرار گرفته است، ادامه داد: افسانه‌های مربوط به هر یک از این شخصیت‌ها که متعلق به استان‌های مختلف ایران است به وسیله تلفن همراه قابل شنیدن و ذخیره است.

وی عنوان کرد: در این نمایشگاه تصویرسازی‌هایی بر اساس افسانه‌های محلی و بومی استان‌های گیلان، لرستان، فارس، خوزستان، هرمزگان و … به نمایش درآمده است.

بازنویسی افسانه‌ها در این نمایشگاه توسط پونه حیدری‌زاده انجام گرفته و تصویرگر آن فهیمه ذوالفقاری است. همچنین داوود زارعی صدابرداری این پروژه را بر عهده داشته است.

به گزارش ایبنا؛ نمایشگاه تصویرسازی افسانه هستی تا ۱۸ مهرماه جاری در نگارخانه سروناز برپاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها