شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
دوره «طرح نویسی و آموزش نویسندگان نوقلم»

نشر صاد در دوره «طرح نویسی و آموزش نویسندگان نوقلم» به مباحثی چون؛طرح چیست؟ انواع طرح و پیرنگ‌های رمان، سفر قهرمان، شناسنامه شخصیت خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا دوره طرح‌نویسی و آموزش نویسندگان نوقلم توسط نشر صاد برگزار می‌شود. این دوره این دوره با هدف تربیت حرفه‌ای نویسندگان و معرفی آنان به جامعه ادبی همراه با آغاز فرآیند تولید اثر در پنجمین دوره مسابقه خودنویس برگزار شده است.

برگزیدگان که نخستین تجربه خود در رمان‌نویسی را از پشت سر می‌گذرانند، پیش از حضور در دوره نگارش رمان، در قالب چهار جلسه به اصلاح و ارتقای طرح خود پرداخته و اصول نوشتن طرح رمان را می‌آموزند.

استاد این دوره حمید بابایی است. وی از نویسندگان جوان است که سال‌هاست در زمینه داستان و رمان قلم می‌زند و تابه‌حال جوایز متعددی را کسب نماید. «خاک سفید، پیاده»، «رودخانه ماهی»، «نهنگ» و «چهل‌ویکم» از جمله آثار این نویسنده است‌. آخرین اثر وی رمان «ده تن» است که در سومین جایزه داستان حماسی شایسته تقدیر شده و به تازگی در نشر زائر روانه بازار کتاب شده است.

«طرح چیست؟»، «انواع طرح و پیرنگ‌های رمان»، «سفر قهرمان»، «شناسنامه شخصیت»، «اهمیت تحقیق و تجربه زیسته در نگارش طرح رمان و رمان»، و غیره از مباحثی است که در این دوره مطرح خواهد شد.

پس از طی این دوره، برگزیدگان در چهار گروه و تحت نظارت اساتید داستان‌نویسی به نگارش داستان بلند و رمان می‌پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها