دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
‌حمایت از طرح‌های پژوهشی در استان یزد / آزمایشگاه یزد نیازمند تجهیز است

‌یزد - مدیرکل دامپزشکی یزد با اشاره به حمایت از پژوهش‌های مختلف گفت: حمایت‌های ما در قالب پایان‌نامه و مقالات علمی مرتبط در راستای اقدامات علمی و تخصصی است.

علی فاتحی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، در حاشیه بازدید از پروژه‌های دامپزشکی استان با حضور خبرنگاران از حمایت طرح‌های پژوهشی مرتبط خبر داد.

وی افزود: دامپزشکی استان یزد دارای دو دانشگاه در اردکان است که بسیاری از فعالیت‌های پژوهشی خود را با همکاری اساتید و دانشجویان انجام می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد ادامه داد: حمایت‌های ما در قالب پایان‌نامه و مقالات علمی مرتبط است که هدف ما حمایت از اقدامات علمی و تخصصی است.

فاتحی نیا بیان کرد: ارتباط با دانشگاه یکی از اردکان اصلی حمایتی ما است که سعی کرده‌ایم دانشجویان را در مراکز مختلف در استان به منظور کارآموزی حمایت کنیم و از این طریق پرورش نیروی متخصص را نیز داشته باشیم.

وی گفت: در زمینه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی و با برنامه‌ریزی‌های خوب صورت گرفته، اپیدمی و درگیری منطقه‌ای خاصی را در استان نداشته و با اقداماتی مانند واکسیناسیون دام و طیور در قالب طرح‌های استانی و ملی، اطمینان خاطر و بستر امنی برای پرورش‌دهندگان در این حوزه را شاهد هستیم.

این مسئول با اشاره به برگزاری ۴۳ اردوی جهادی در استان طی یک سال اخیر، گفت: این اردوها که عمدتاً در روستاها برگزار می‌شود کمک شایانی به تولیدات روستایی و خودکفایی در حوزه تأمین غذای سالم کرده است.

وی همچنین گفت: ساختمان آزمایشگاه دامپزشکی استان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، در تجهیزات و تأسیسات مورد نیاز به حمایت مسئولان محتاج است و این در حالیست که آزمایشگاه مذکور می‌تواند پاسخگوی نیاز سایر استان‌ها در برخی آزمایش‌های خاص نیز باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط