دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
عرض ارادت شاعر دیار لرستان به رهبر معظم انقلاب

لرستان - احمد نورالهی، شاعر آیینی دیار لرستان در واکنش به اقامه پرشکوه نمازجمعه نصر به امامت رهبر معظم انقلاب، عرض ارادت خود را به ایشان در قالب مثنوی لُری در اختیار ایبنا قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، سیزدهم مهرماه ۱۴۰۳ نماز جمعه تهران و حضور باشکوه و میلیونی مردم ایران یکی دیگر از مصادیق مبارزه با ظلم مستکبران و اعلان قدرت نظام مقدس و فریاد خُفته ملتی بود که از زبان گویای رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز به گوش دنیا رسید و روح جدیدی در کالبد ملّت ایران و آزادگان جهان دمید.

نمازجمعه تهران بعد از عملیات وعده صادق، یکی دیگر نصرت‌های الهی بود که موجب دلگرمی جبهه مقاومت و مردم ستمدیده غزه و لبنان شد و پای‌بندی ملت شریف ایران اسلامی را نسبت به اصل بنیادین و مترقی ولایت فقیه و ارادت قلبی آنان به انقلاب اسلامی و رهبری معظم را به نمایش گذاشت.

پس از این حماسه‌سازی و حضور میلیونی نیز مانند همیشه برخی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه دست به قلم شدند اشعار، دل‌نوشته‌ها، طرح‌های گرافیکی، تصویرسازی و حروف‌نگاری که عمده این آثار در تجلیل از شخصیت و مقام ارزشمند رهبر معظم انقلاب است و در این طراحی‌ها ارادت خود را ابراز داشته‌اند واکنش سریعی به این رویداد داشته‌اند و محتوای خود را به منظور بهره‌برداری عموم منتشر کردند.

احمد نورالهی، شاعر آیینی دیار لرستان نیز در واکنش به اقامه پرشکوه نماز جمعه نصر به امامت رهبر معظم انقلاب عرض ارادت خود را به ایشان در قالب مثنوی لُری در اختیار ایبنا قرار داده است که در ادامه می‌خوانیم:

تو پاکی و دل پاک‌تری دِ خودِ بارو

وا خئنه‌ی تو آو موئه کُل برف نِسارو

روشه بیه وا نور چَشت مُونگ شوِ تار

ها وِ دَس تو پرچم عباس علمدار

تو بیتی ئو بئتت همه جا ورد زِوونه

اسم قشنگت نائبِ اِمامِ زمونه

تو امر بکو هیچکه جلودار دِلم نی

جز رهبر مِ هیچکسی سالار دلم نی

تو ذره‌ای دِ روح خدا ها دِ وجودت

آئین حسینه همه‌ی بود و نبودت

ئی نعره که چی ناله‌ی دریای خلیجه

لبیک علی، یا علیِ اهل بسیجه

عکست زئنِسه سر در دروازه‌ی قلبم

عشقت بیئه سر لوحه و آوازه‌ی قلبم

اسمِ تونه وا خین گل لاله نوشتم

ری خاک وطن تا بوئه چی باغ بهشتم

تا سایه‌ی تو ها و سر کشور ئی دل

چی دارِ بَلی، سئوزی هِ میمونه تَر ئی دل

هر گوشهِ بوسون وطن نوگل ِخی ده

تا روز ابد خاک مِ مدیون شهیده

تو ذره‌ای دِ روح خدا ها دِ وجودت

آئین حسینه همه‌ی بود و نبودت.....

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها