سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
پررداخت سهم شهرداری‌ به کتابخانه‌های عمومی زنجان

زنجان- رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: شهرداری و شورای شهر زنجان سهم نیم درصد ساخت کتابخانه‎های عمومی را پرداخت می‌کند.

منصور مرادلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: باغ موزه دفاع مقدس یکی از هویت‌های شهر زنجان است و در این راستا اقدامات متعددی از سوی دستگاه‌های متولی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهمی که شهرداری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام خواهد داد؛ پروژه باغ موزه دفاع مقدس است، افزود: با توجه به نقشی که این موزه در فرهنگ شهر دارد از همین رو شورا و شهرداری نیز به دنبال کمک برای ساخت هرچه زودتر این مجموعه است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه موزه دفاع مقدس شامل کتابخانه موزه دفاع مقدس از جمله آثار مربوط به وصیت نامه و خاطرات شهدا است، اضافه کرد: آنطور که مسئولان موزه اعلام کرده‌اند؛ ۱۶۰ هزار سند، وصیت نامه، اشیای قدیمی مربوط به شهدا در این موزه گردآوری شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این موزه کتاب‌های موضوعی دفاع مقدس در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت که اغلب آنها هم کار نویسندگان زنجانی است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تاکید بر اهمیت هویت‌سازی و ضرورت وجود المان‌های دفاع مقدس در ساخت موزه تصریح کرد: باغ موزه دفاع مقدس باید با محوطه‌سازی همراه باشد به طوری که در جای جای آن نمادهای دفاع مقدس را مشاهده و با حضور در آن احساس کنیم که در دروان دفاع مقدس قدم می‌زنیم.

وی با اشاره به کمک شورا و شهرداری در محوطه‌سازی این مجموعه گفت: البته در بحث فرهنگی یعنی ساخت کتابخانه و موزه نیز شورا و شهرداری کمک لازم را انجام خواهد داد.

مرادلو با اشاره به اینکه شهرداری و شورا مقید به پرداخت نیم درصد بودجه فرهنگی شهرداری به ساخت کتابخانه هستند، اضافه کرد: خوشبختانه با همکاری ایین دو ارگان برنامه‌های خوبی در استان اجرایی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط