سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
۴۰ «متروکتاب» در قطار شهری شیراز رونمایی شد

فارس- رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اعلام کرد: ۴۰ عنوان کتاب در قطار شهری شیراز در دسترس همگان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: ۴۰ عنوان مترو کتاب با هدف پر کردن بخشی از اوقات افرادی که از حمل و نقل درون شهری استفاده می‌کنند در ایستگاه‌های مترو شیراز رونمایی شد.

محمدعلی چوبینی در آیین رونمایی از ۴۰ عنوان مترو کتاب گفت: مترو کتاب با ۴۰ عنوان کتاب در ۵ ایستگاه مهم و پر تردد شهری نصب خواهد شد که البته در یک سایت، هولوگرام و یک شبکه امکان رصد کتاب و خواندن ادامه کتاب امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه خدماتی مانند کتاب صوتی، پادکست و این چنین اقداماتی را در آینده خواهیم داشت، گفت: در واقع این برنامه فاز یک مترو کتاب است.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز ادامه داد: فرهنگسراها مهم هستند لذا رویدادهای مختلفی که در سطح شهر اتفاق می‌افتد را باید در فرهنگسرا برگزار کرد، در واقع فرهنگسراها خانه اهل کتاب است.

چوبینی با تأکید بر اینکه کارهای نکرده در این حوزه بسیار است، بیان کرد: فرهنگ در عین پیچیدگی بسیار ساده است و هنر ما این است که فرصت همنشینی با کتاب ایجاد کنیم و تعداد این هم‌نشینی‌ها را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه شیراز را به رویدادهای فرهنگی و ادبی آن می‌شناسند، گفت: سرمایه یک شهر افراد زنده آن هستند و ما باید به افراد زنده بپردازیم.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز اظهار کرد: در موضوع کتاب سعی کردیم به لحاظ زیرساختی ۳ کتابخانه بزرگ مقیاس در شرق، غرب و جنوب شیراز راه‌اندازی کنیم که البته در روزهای آینده افتتاح خواهند شد.

وی با بیان اینکه حس خرید کتاب حال انسان را خوب می‌کند، افزود: نمایشگاه‌های کتاب متعددی در کشور برگزار می‌شود، خرید کتاب، حتی اگر آن را نخوانیم یک کار فرهنگی محسوب می‌شود.

چوبینی اظهار کرد: رفتار انسان‌ها در محیطی که کتاب وجود دارد کاملاً عوض می‌شود و این از خاصیت‌های کتاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها