شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
میراث و ریشه‌های «جنگ سرد» چه بود؟

کتاب «جنگ سرد» با عنوان فرعی تاریخچه‌ای از آغاز تا پایان تالیف آورلی هیستوری و ترجمه شیرین کریمی از سوی انتشارات سفیر منتشر شد. در این کتاب‌ به این پرسش‌ها پاسخ داده شده است. جنگ سرد چه نوع جنگی بود؟ ریشه‌های جنگ سرد چه بود؟ میراث جنگ سرد چه بود؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «جنگ سرد» با عنوان فرعی تاریخچه‌ای از آغاز تا پایان تالیف آورلی هیستوری و ترجمه شیرین کریمی از سوی انتشارات سفیر منتشر شد.

جنگ سرد بیش از چهل سال به طول انجامید. نسل‌هایی از مردم زیر سایه آن جنگ زاده شدند و پرورش یافتند. گرچه جنگ سرد رسماً در سال ۱۹۸۹، با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، به پایان رسید، اما میراثش مدت طولانی‌تری باقی ماند. بسیاری از کشورهایی که با ایالات متحده یا اتحاد جماهیر شوروی هم‌سو بودند، همچنان ذهنیت جنگ سرد را در سیاست خارجی‌شان حفظ می‌کنند.

آنها بر این باورند که سایر کشورها یا دوست هستند یا دشمن و سعی می‌کنند روابط پیچیده سیاسی را با چنین پارامترهای محدود و ساده‌ای تعریف کنند. در این کتابچه از مجموعه «تاریخ یک ساعته» به این پرسش‌ها پرداخته می‌شود: جنگ سرد چه نوع جنگی بود؟ ریشه‌های جنگ سرد چه بود؟ در طی جنگ سرد در جهان چه روی داد؟ و میراث جنگ سرد چه بود؟

کتاب «جنگ سرد» با عنوان فرعی تاریخچه‌ای از آغاز تا پایان تالیف آورلی هیستوری و ترجمه شیرین کریمی با ۸۳ صفحه و بهای ۱۹۰ هزارتومان از سوی انتشارات سفیر منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها