سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۳
برگزاری نشست‌های داستان نویسان ایران و جهان در شیراز

فارس- مدیر مجموعه فرهنگی هنری آبان در شیراز از برگزاری سلسله نشست‌های داستان نویسان با همکاری نویسندگان، مترجمان،شاعران و منتقدان ادبی خبر داد.

سمیه روشن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز با بیان اینکه سلسله نشست‌های یاد شده از شهریور ۱۴۰۲ در این مجموعه آغاز شد، گفت: در این نشست‌ها به بررسی زندگی، جهان فکری و آثار نویسنگان و همچنین معرفی مترجمان و ناشران این آثار پرداخته شد.

وی افزود: این جلسات با همکاری راد قنبری و دیگر ادبای شیراز برگزار شده است. جلسه اول راد قنبری به معرفی کارلوس فوئنتس پرداخت و جلسه دوم به معرفی وودی آلن اختصاص داشت که احمد اکبرپور آن را اجرا کرد.

وی از برگزاری نشستی با حضور کاوه بهبهانی و معرفی فیودار داستایفسکی خبر داد و گفت: جلسه چهارم احسان نعمت‌الهی به معرفی هنری فیلدینگ پرداخت و جلسه پنجم به هاینریش تئودوربل اختصاص داشت که شجاع رضا انوری برعهده گرفت.

روشن، برگزاری نشست ادبی با حضور نایب شیرازی و معرفی ارنست همینگوی را در ادامه برنامه‌های فوق عنوان کرد و گفت: جلسه هفتم سحر حدیقه به معرفی فرانتس کافکا پرداخت و در جلسه هشتم محمود طراوت روی، کورت ونه گات را معرفی کرد.

به گفته او، در ادامه سلسله نشست‌های داستان نویسان جهان به میزبانی نگارخانه آبان، طناز لایق به معرفی سوزان سانتاگ پرداخت و معرفی ایتالو کالوینو در جلسه دهم توسط راد قنبری بود.

روشن خاطرنشان کرد: در ادامه گالری آبان با هدف معرفی نویسنگان ایرانی تاثیرگذار اما کمترشناخته شده، سلسله نشست‌های داستان نویسان ایرانی را با همکاری نویسندگان، مترجمان، شاعران و منتقدان ادبی از تیرماه ۱۴۰۳ برگزار کرد که در این نشست‌ها که در حال برگزاری است به بررسی زندگی و جهان فکری و آثار این نویسندگان و معرفی ناشران این آثار پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای برنامه‌های فوق نایب شیرازی به معرفی مهشید امیرشاهی، فتاح رنجبر به معرفی کوروش اسدی، حسین جوزانی و آیدا رادنیا به معرفی هرمز شهدادی، طناز لایق به معرفی غزاله علیزاده، هدیه کازرونی به معرفی یارعلی پورمقدم، احمد اکبرپور به معرفی غ داوود، سارا هلاله به معرفی شمیم بهار پرداختند.

به گزارش ایبنا؛ در حال حاضر سلسله نشست‌های داستان نویسان ایرانی یکشنبه‌ها هر دو هفته یکبار با همکاری پردیس سینمایی شیرازمال در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها