چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۶
نویسندگی با چشم دل/ بانوی نابینا آرزوهایش را کتاب کرد

خراسان جنوبی- ماه پری شمسی، نویسنده نابینایی است که این روزها با وجود نابینایی‌اش، کتاب‌های متعدد می‌نویسد و این موضوع هرگز او را از مسیر آرزوهایش دور نکرده است.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): ماه پری شمسی، مدیر کانون فرهنگی هنری «رحمة‌للعالمین» شهر طبس در استان خراسان جنوبی، در حالی پله‌های ترقی و موفقیت را با چشم دل بالا رفته که چشم انتظار حمایت ناشران از ۲۳ کتابش است.

او تا چهارم ابتدایی عارضه‌ای در بینایی‌اش نداشته اما رفته رفته، غباری روی دیدگانش احساس کرد و در نهایت با آزمایش ژنتیک، بیماری «لبر» تشخیص داده و به وی اعلام می شود که فناوری درمان آن در خارج از کشور است.

ماه‌پری شمسی از روزهایی می‌گوید که دیگر با کم شدن بینایی و در نهایت از دست دادن آن، ترک تحصیل می‌کند.

او اظهار کرد: روزی خواهرم برایم رمان «تنها با تو» را می‌خواند؛ از او خواستم در نوشتن آنچه در ذهنم می‌گذرد، همراهم شود. آن روزها برای خواهرم گفتم و او کاتب اندیشه‌های من شد.

تنها با تو؛ ذوقی شد برای نگارش

این بانوی روشندل گفت: سال ۱۳۸۳ خواهرم کتابی با عنوان تنها با تو را برایم خواند و همین باعث شد که ذوق نویسندگی در من به وجود آید.

او با بیان اینکه این کتاب یک موضوع عارفانه عاشقانه داشت، افزود: این کتاب به صورت کاملاً غریزی و تجربی حس نوشتن را در من به‌وجود آورد چرا که محور این داستان خانمی به نام الهام بود که انگیزه و اراده بسیار قوی داشت و برخلاف چالش‌های زندگی‌اش هیچ‌گاه از مسیر اصلی و آرمان‌هایش خارج نشد و همین موضوع مرا جذب این کتاب کرد.

شمسی گفت: همچنین نثر روان و سلیس این کتاب و زیبایی‌های قلم نویسنده باعث شد که به صورت تخصصی وارد نویسندگی و نگارش شوم و اولین کتابم با نام عاشقان بی‌نصیب در سال ۱۳۸۷ از سوی موسسه خوارزمی زیر چاپ برود.

وی ادامه داد: وقتی برای شرکت در جشنواره «توانگران کارآفرین» در شیراز حضور یافتم، بعد از دریافت جایزه، یکی از اعضای هیئت داوران به من تاکید کرد تحصیلات خود را ادامه دهم؛ از همان شیراز مستقیم به تهران رفتم و در وزارت آموزش و پرورش، درخواست خود را برای طرح در کمیسیون معین مطرح کردم. همین موضوع باعث شد که ۸ پایه تحصیلی را در ۸ ماه امتحان داده و برای ورود به دانشگاه، در کنکور سراسری آماده شوم.

وقتی راهی دانشگاه شدم

اولین سالی که در کنکور سراسری شرکت کردم، در رشته حسابداری قبول شدم اما ترجیح دادم سال بعد در رشته حقوق دانشگاه آزاد، تحصیلات خود را ادامه بدهم.

حالا دیگر «ماه‌پری شمسی»، فوق لیسانس جزا و جرم‌شناسی دارد و بیش از ۳۰ جلد کتاب تالیف کرده و هفت جلد آن به چاپ رسیده است.

از رتبه‌ها و موفقیت‌هایش، خودش قابلیت تبدیل شدن به یک کتاب را دارد؛ «بانوی نام‌آور و نوآور سال ۸۷، خادم نمونه فرهنگ عمومی شهرستان درمیان در سال ۸۸، رتبه اول جشنواره استانی حضرت علی اکبر (ع) ویژه جوانان دارای توانمندی خاص، دختر نمونه استان در سال ۸۹، تسهیلگر نمونه استان در سال ۱۳۹۱، رتبه اول جشنواره کشوری توانگران کارآفرین در بخش دانشوران در سال ۹۲، نویسنده منتخب استان از سال ۹۲ تا ۹۵ و بانوی تاثیرگذار استان در سال ۱۴۰۲» را ماه پری شمسی در کارنامه خود دارد.

نویسندگی با چشم دل/ بانوی نابینا آرزوهایش را کتاب کرد

خواهری که همراه همیشگی شد

با خواهر خانم شمسی هم گفت‌وگو کردیم؛ کسی که سال‌هاست در کنار خواهرش کار نویسندگی می‌کند. او در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا گفت: من اولین بار کتاب تنها با تو را با خواهرم خواندم و از همان جا کار ما آغاز شد و من همراه همیشگی خواهرم برای نوشتن کتاب‌های او شدم.

او ادامه داد: از آن سال‌ها ۱۸ سال می‌گذرد و من هر روز با شوق و ذوق بیشتر در کنارشان هستم و او مطالب را می‌گوید و من می‌نویسم.

خواهر ماه پری بیان کرد: وقتی شوق و ذوق نوشتن را در خواهرم می‌بینم باعث افتخارم می‌شود که می‌توانم به او کمک کنم و قدمی هم در راه علم و دانش بردارم.

در کنار نویسندگی فرمانده بسیج شد

ماه پری شسمی در سال ۱۴۰۰ به عنوان فرمانده پایگاه بسیج «حضرت معصومه طبس مسینا» معرفی شد و به موازات آن، بخش خواهران نماز جمعه را فعال کرد و به آن پویایی بخشید.

گویا خیلی نگذشت که این پایگاه بسیج، به عنوان یک پایگاه اسوه انتخاب شد و حالا این روزها در حالی مسئولیت کانون فرهنگی هنری رحمة للعالمین شهر طبس مسینا را در کنار مدیریت دارالقرآن گلشن وحی، مدیرعاملی موسسه خیریه نسیم احسان برعهده گرفته است که هنوز برای یک مکان درخور شان برای کانون دغدغه دارد اما این موضوع باعث نشد که از برگزاری کلاس‌های تابستانی غافل شود. با همین شرایط ۴۰۰ نوجوان را در کلاس‌های زبان، قرآن، خیاطی، ریاضی، ورزشی و …دور هم جمع کرد تا فراغتشان را غنی کند.

نویسندگی با چشم دل/ بانوی نابینا آرزوهایش را کتاب کرد

پای درد مردم نشستم تا دردهای خود را فراموش کنم

از کارهای فرهنگی که گذر می‌کند، به سراغ فعالیت‌های عام‌المنفعه می‌رود و با توزیع بسته‌های غذایی و سبدکالا در اعیاد مختلف، سعی می‌کند محرومان و نیازمندانی که از قبل شناسایی کرده است را دریابد. حالا دیگر ۱۷ سال است که در ماه مبارک رمضان و عید قربان به صورت ثابت بین نیازمندان گوشت قرمز و سبد کالا توزیع می‌کند. چهار عروس را هم با جور کردن جهیزیه، راهی خانه بخت کرده اما در تلاش است که موسسه خیریه را که جدیداً ثبت آن به پایان رسیده را به خیران معرفی کند تا شرمنده ۳۵۰ خانواده نیازمند شناسایی شده نباشد.

این مدیر کانون روشندل گفت: دل به درد مردم داده‌ام تا درد خود را بین دردهای مردم فراموش کنم, بهترین لحظات زندگی ام، زمان‌هایی است که دست یک نیازمند را گرفته‌ام.

حمایت کنند کتاب‌هایم چاپ شود

وی در پایان گفت: اگر ناشران از من حمایت کنند بدون شک کتاب‌های بیشتری را می‌توانم بنویسم و به چاپ برسانم دوست دارم کتابی در مورد سرنوشت زندگی‌ام بنویسم تا دیگر افرادی که مانند من دارای یک نوع معلولیت هستند از زندگی خود ناامید نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها