جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
منبع الهامی به نام کتاب/ تقویت خلاقیت، ارتقای سطح آگاهی و تحلیل

فیلم‌ساز باید خود را با خواندن کتاب‌ها، مقالات و حتی رمان‌های مختلف به‌روز کند. مطالعه، دریچه‌ای به سینمای جهان است که می‌تواند به فیلم‌سازان کمک کند تا ذهن خود را باز نگه دارند و با روندهای نوین سینما همگام شوند. کتاب نه تنها منبع الهام است، بلکه به تقویت خلاقیت و ارتقای سطح آگاهی و تحلیل فیلمسازان کمک می‌کند.

سرویس هنر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - حسین ترک‌جوش، کارگردان فیلم کوتاه «سرباز»: انگیزه اصلی من از ساخت این فیلم ناشی از یک خلأ بود که در سینمای ایران احساس می‌کردم. به ندرت فیلمی دیده‌ام که به طور مستقیم به خرمشهر و رویدادهای پرتلاطم آن دوره از جنگ ایران و عراق اشاره کند. این شهر با تمام قهرمانی‌ها و تراژدی‌هایش یک منبع داستانی غنی و شایسته توجه بیشتر است. من معتقدم که باید از این قصه‌های ملتهب برای خلق آثار تأثیرگذار استفاده شود و به همین دلیل تصمیم گرفتم فیلمی در این زمینه بسازم.

یکی از ضروری‌ترین اقدامات برای هر فیلمساز، به‌روز نگه داشتن دانش و ایده‌ها از طریق مطالعه است. فیلمسازها باید خود را با خواندن کتاب‌ها، مقالات و حتی رمان‌های مختلف به‌روز کنند. مطالعه، دریچه‌ای است به دنیای سینمای جهانی که می‌تواند به فیلمسازان کمک کند تا ذهن خود را باز نگه دارند و با روندهای نوین سینما همگام شوند. در این مسیر، کتابخوانی نه تنها منبع الهام است، بلکه به تقویت خلاقیت و ارتقای سطح آگاهی و تحلیل فیلمسازان کمک می‌کند.

ساخت فیلمی در ژانر دفاع مقدس، آن هم در مدت زمانی کوتاه، تجربه‌ای چالش‌برانگیز اما بسیار ارزشمند بود. این پروژه نه تنها نیاز به درک عمیقی از وقایع تاریخی داشت، بلکه از نظر فنی هم پیچیدگی‌های زیادی داشت. استفاده هم‌زمان از جلوه‌های ویژه بصری و میدانی برایم جذابیت دوچندانی داشت. ترکیب این دو عنصر به من کمک کرد تا واقعیت‌های جنگ را به شکل ملموسی به تصویر بکشم.

بزرگ‌ترین چالش در این فیلم، محدودیت زمانی فیلم‌برداری بود. اما با تلاشی بی‌وقفه و حمایت تیم حرفه‌ای که داشتم، توانستیم این چالش را پشت سر بگذاریم و فیلم را با کیفیت مطلوبی به سرانجام برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها