دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
اعتقاد شیر زنان فلسطینی، شاه کلید عبور از بحران‌هاست

شیما زرگری، مولف کتاب «انتفاضه ملت فلسطین؛ اهداف و دستاوردهای آن» گفت: امروز زنان فلسطینی در قیام با تمامی توان حضور دارند و نقطه عطف حرکت زنان در این خروش فراگیر، تربیت انسان‌های فداکاری است که از مرگ هیچ‌گونه هراس و ترسی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «انتفاضه ملت فلسطین؛ اهداف و دستاوردهای آن» تالیف شیما زرگری از سوی انتشارات رویش بهاری منتشر شد. شیما زرگری در شرح بیشتر این کتاب گفت: کتاب انتفاضه ملت فلسطین بیانگر اقدامات و دستاوردهای ملت فلسطین است اما اگر بخواهیم این کتاب را جامع و کلی نسبت به جهان عرب و اسلام تطبیق بدهیم، پی می‌بریم که اگر تمامی کشورهای اسلامی اقداماتی عدالت‌خواهانه و حق‌طلبانه‌ای همچون مردم فلسطین نسبت به اتفاقات اخیر کشور فلسطین و لبنان و غزه انجام می‌دادند، شاید الان شاهد خیلی از این نگرانی‌ها و زجرها نبودیم و پیام رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «بر همه مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند، بیانگر این است که باید انتفاضه‌های جدید و جدی با همکاری و همراهی کشورهای اسلامی در کنار مردم فلسطین و لبنان و غزه صورت بگیرد تا ان‌شاء‌الله شاهد نابودی رژیم غاصب صهیونیست باشیم.»

وی افزود: انتشارات رویش بهاری از نویسندگانی که به موضوع فلسطین می‌پردازند به خوبی حمایت می‌کند و با حمایت، این کتاب‌ها را به چاپ می‌رساند. در کتاب «انتفاضه ملت فلسطین، اهداف و دستاوردهای آن» مباحث سیاسی، جغرافیایی و تاریخی مورد بررسی قرار گرفته و از این زاویه به مبحث فلسطین پرداخته شده است.

زرگری بیان کرد: در بخشی از کتاب به انتفاضه و حضور زنان مقاوم فلسطینی نیز پرداخته شده است. تاریخ گواه این است که هر جا زنان یک جامعه آگاهانه و معقولانه از توانایی‌ها و احساسات پاک و خداجوی خود بهره بردند؛ توانستند شاهکارهای ماندگار خلق کنند. امروزه هم زنان فلسطینی چنین شاهکاری را خلق کردند زنان فلسطینی در قیام با تمامی توان حضور دارند و نقطه عطف حرکت زنان در این خروش فراگیر، تربیت انسان‌های فداکاری است که از مرگ هیچ‌گونه هراس و ترسی ندارند.

شیما زرگری در ادامه گفت: می‌توان به مصداق‌هایی همچون مادر وهب که در مکتب اهل بیت و امام حسین (ع) پرورش و تعلیم یافته‌اند، اشاره کرد. این بانوی بزرگوار در روز عاشورا با شجاعت و عقلانیت و تربیت صحیح در مقابل ظلم و بی‌عدالتی ایستادگی می‌کند، چرا که این صفات نشان‌دهنده تاثیر و مهم بودن نقش زن در خانواده و جامعه است. امروز نیز زنان فلسطینی با آغوش باز شهادت فرزندان، همسران و برادران و… خود را می‌پذیرند.

وی افزود: ریشه‌های ایستادگی و مقاومت مردم فلسطین در اعماق قلب شیر زنان این سرزمین قرار دارد، چنانچه موجب شده که زنان در روبه‌رو شدن با خصم خطرناک احساس قدرت و عزت کنند و از اسارت، شکنجه و شهادت فرزندان و همسرانشان و خانواده‌شان، از گرسنگی و آوارگی و از ویرانی خانه‌هایشان نترسند. کشتارهای دسته‌جمعی، ویرانی و تاراج، غارت و ترور، فقر و رنج، سرکوب آزادی‌های فردی و دیگر نابسامانی‌ها زنان فلسطین را از پای درنیاورده، چرا که زنان در مقاومت پیشگام‌تر از مردان هستند.

زرگری بیان کرد: در مواردی زنان جسورتر و مصمم‌تر در مسیر مقاومت گام برمی‌دارند. احساسات و عواطف زنانه باعث می‌شود آنها منطق قدرت و سلطه را نپذیرند و این همان شجاعتی است که از بانوی مکرم اسلام حضرت زینب (س) به یادگار دارند و در مسیرشان الگو می‌گیرند. آنچه امروز زنان فلسطینی با تأسی از حضرت زینب (س) به نمایش گذاشتند توان حیرت‌انگیز آنان در مدیریت اوضاع بحرانی جامعه و اطرافیان در گیرو دار حملات وحشیانه صهیونیستی است. زیرا اعتقاد این شیر زنان فلسطینی به یاری خداوند شاه کلید عبور از این بحران است.

کتاب «انتفاضه ملت فلسطین، اهداف و دستاوردهای آن» تالیف شیما زرگری با ۹۹ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و بهای ۹۰ هزار تومان از سوی انتشارات رویش بهاری منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها