یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰
«شاهنامه بزرگ ایلخانی (ابوسعیدنامه)» رونمایی می‌شود

«شاهنامه بزرگ ایلخانی (ابوسعیدنامه)» در کتابخانه و موزه ملک رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نسخه‌ای مصور و منحصر به فرد دوره ایلخانی با عنوان «شاهنامه بزرگ ایلخانی» که برای نخستین بار در ایران منتشر شده است، رونمایی خواهد شد.

مراسم رونمایی از کتاب «شاهنامه بزرگ ایلخانی (ابوسعیدنامه)» در روز سه‌شنبه یکم آبان‌ماه ۱۴۰۳ (ساعت ۱۵) با حضور نویسنده و مترجمان در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار خواهد شد.

ابوسعیدنامه، نامی است که نگارنده کتاب، ابوالعلاء سودآور (نویسنده و ایران‌شناس برجسته) برای این شاهنامه پیشنهاد کرده است. در خصوص سبب این نام‌گذاری وی معتقد است که نسخه مذکور برای ابوسعید بهادرخان، فرمانروای ایلخانی پدید آمده است، و دوست‌محمد در دیباچۀ معروف خود بر مرقّع بهرام‌میرزا از این موضوع یاد کرده است. این اثر، نسخه‌ای منحصربه‌فرد و احتمالاً کهن‌ترین نمونۀ مصوّر از روزگار ایلخانی است.

در این کتاب ابوالعلاء سودآور به بررسی و تحلیل نگاره‌های این نسخه خطی تاریخی پرداخته و اطلاعات تازه‌ای پیرامون تاریخچه و نحوه شکل‌گیری و تولید این نسخه مصور ارایه کرده است.

لازم به ذکر است ۷۲ نگاره شاهنامه بزرگ ایلخانی در این اثر، توسط نشرخانهفرهنگ و هنر مان بصورت رنگی منتشر شده است.

یادآور می‌شود، حضور در این مراسم برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند به سالن اجتماعات کتابخانه و موزه ملک به نشانی میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، خیابان سی‌تیر، خیابان یارجانی، میدان مشق، کتابخانه و موزه ملی ملک مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها