چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱
قصه‌های قهرمانان در کتاب‌های جیبی

کهگیلویه و بویراحمد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از انتشار کتاب‌های جیبی در خصوص زندگینامه و سیره شهیدان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یاسوج، سعید جاودان سیرت ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان گفت: کتابی در خصوص نقش سازمان بهداری در جنگ تحمیلی با نویسندگی سیدحسین یادگارنژاد در مصاحبه با مدیران اجرایی زمان جنگ آماده شده و به زودی از آن رونمایی خواهد شد.

وی افزود: حافظه تاریخی دفاع مقدس، رشادت و دلاورمردی‌های مردم استان را ثبت و ضبط کرده و اگر به تاریخ جنگ تحمیلی نگاه کنیم، شاهد فداکاری رزمندگان جنگ هستیم که امروز به این فداکاری‌ها تحسین‌آمیز نگاه می‌کنیم.

جاودان سیرت تأکید کرد: اهداف اعتقادی و مذهبی شهیدان بر اساس ارزش‌های دینی و ملی شکل گرفت و آن‌ها برای حفظ ثبات کشور جان خود را فدای کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: شهیدان با الهام از عاشورای حسینی، فداکاری و رشادت‌ها را الهام گرفتند و با تأثیرپذیری از امامان، در جنگ شرکت کردند تا با ریختن خون خود درخت تنومند اسلام و کشور را نگه‌دارند.

وی همچنین بر اهمیت حفظ و تدوام آرمان‌هایی همچون استقلال و آزادی تأکید کرد و گفت: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان با برگزاری اجلاسیه‌ها و تولید محتوای مربوط به دوران پرافتخار جنگ باید انجام شود.

جاودان سیرت همچنین به افزایش آگاهی عمومی از دانشجویان شهید که در آمریکا تحصیل کردند و بعد همه را کنار گذاشتند و سر کلاس خداشناسی نشستند، اشاره کرد.

رئیس کمیته دانشگاهیان، اساتید و دانشجویان دومین کنگره ۲۰۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره شهدا، سرکشی از خانواده شهدا، تولید محتوا برای معرفی شهدا، برگزاری مسابقات هنری و ورزشی، نامگذاری اماکن و کلاس‌های دانشگاه‌ها به نام شهدا و ساخت تندیس از شهدای شاخص دانشجو و تولید مستند از شهدای دانشجو از مهم‌ترین اقدامات کمیته دانشگاهیان استان بوده است.

اجلاسیه شهدای دانشجوی استان ۸ آبان‌ماه امسال بعد از نماز مغرب و عشا در گلزار شهدای کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها