دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۶
سال‌ياد طاهره صفارزاده در سراي اهل قلم

نخستین سال‌یاد دکتر طاهره صفارزاده قرآن‌پژوه، شاعر و مترجم امروز در سراي اهل قلم برگزار مي‌شود.\

محمدياسر هدايتي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) در اين‌باره گفت: دکتر طاهره صفارزاده اگرچه جایگاهی غیر قابل انکار در تاریخ ادبیات معاصر دارد، اما وجوه دیگر فرهنگی ایشان نیز نباید تحت جنبه شاعری ایشان از نظرها مکتوم و از یادها مغفول بماند.

وي افزود: بنیانگذاری ترجمه تخصصی در حوزه علوم‌انسانی در ایران، نظریه‌پردازی در حوزه ترجمه متون مقدس و همین‌طور ترجمه فارسی و انگلیسی از قرآن کریم از مهم‌ترین جنبه‌هاي كاري او محسوب مي‌شود.

دبير گروه دين و فلسفه سراي اهل قلم از محمد علی رفیعی، مترجم و پژوهشگر و سید احمد نادمی، شاعر، منتقد و مترجم به عنوان سخنرانان مراسم سال‌ياد نام برد و گفت: در اين نشست ابتدا بحث ترجمه تخصصی و نظریه‌پردازی خانم صفارزاده از زبان استاد محمد علی رفیعی که مؤلف شناخت‌نامه دکتر صفارزاده در زمان حیاتشان نیز هست مطرح و در ادامه به ترجمه انگلیسی و فارسی قرآن ايشان پرداخته مي‌شود.

هدايتي بخش بعدی این نشست را شامل سخنراني سید احمد نادمی خواند که از علاقه‌مندان و پژوهشگران شعر این شاعر فقید است و به بررسی جایگاه شعری ایشان خواهد پرداخت.

نشست سالیاد دکتر طاهره صفارزاده امروز دوشنبه، چهارم آبان‌ماه، در سرای اهل قلم و از ساعت 5 تا 7 برگزار مي‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند براي شركت در اين نشست به سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک 2 مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها