دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۰
توسعه همكاري‌هاي كتابخانه مجلس و كتابخانه مركزي دانشگاه تهران

كتابخانه مجلس شوراي اسلامي در راستاي توسعه فعاليت‌هاي پژوهشي و چاپ و انتشار كتاب و مقالات، تفاهمنامه‌اي را با كتابخانه مركزي و مركز اسناد دانشگاه تهران همزمان با برگزاري هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران منعقد مي‌كند.\

احسان شكراللهي، مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: بهره‌مندي متقابل از توان علمي، تحقيقاتي و تجربي دو كتابخانه، از اهداف و انگيزه‌هاي اصلي انعقاد اين قرارداد به شمار مي‌رود.

وي با اعلام اين كه اين تفاهمنامه در حوزه‌هاي همكاري گوناگوني تنظيم شده است، متذكر شد: فراهم‌ كردن زمينه‌هاي همكاري براي چاپ، انتشار و ذخيره الكترونيكي منابع موجود با هدف اشاعه، حفظ و نگهداري اسناد و منابع قديمي دو كتابخانه و رساندن هرچه سريع‌تر نتايج اين پژوهش‌ها به دست پژوهشگران داخل و خارج از كشور، از اصلي‌ترين بندهاي اين تفاهمنامه به شمار مي‌آيند.

شكراللهي با بيان اين موضوع كه اين تفاهمنامه در سه بخش اصلي تدوين شده است، اظهار داشت:‌ همكاري‌هاي «آموزشي»، «پژوهشي» و «اجرايي و خدماتي» از جمله اين همكاري‌هاي به شمار مي‌روند. تربيت نيروي متخصص مورد نياز، همكاري در ايجاد و برگزاري دوره‌هاي آموزشي كوتاه مدت و برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي در سطوح مختلف، در شمار فعاليت‌هاي «آموزشي» محسوب مي‌شوند.

مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي گفت: همكاري‌هاي مالي و تجهيزاتي اين قرارداد با هدف ايجاد دوره‌هاي آموزشي و ارتقاي سطح كيفي و آموزشي، برگزاري نمايشگاه‌هاي دوره‌اي كتاب و نشريات، نمايشگاه‌ها و همايش‌هاي گوناگون در حوزه‌‌هاي مشترك تنظيم شده‌اند.

وي درباره اهميت و ضرورت امضاي اين تفاهمنامه ميان كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي و كتابخانه مركزي و مركز اسناد دانشگاه تهران گفت:‌ پيش از اين نيز همكاري‌هاي گوناگوني با اين كتابخانه در حوزه‌هاي مختلف صورت مي‌گرفت كه اغلب پراكنده و موردي بودند. تنظيم چنين تفاهمنامه‌اي براي انسجام‌بخشي به روند همكاري و كمك به ارتقاي سطح علمي ـ پژوهشي و فعاليت‌هاي اين كتابخانه‌ها،  ضروري به نظر مي‌رسيد.

گفتني است اين تفاهمنامه در هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران به امضاي مشترك مسوولان كتابخانه‌ها خواهد رسيد. كتابخانه مجلس تصميم دارد همچنين در راستاي ديجيتال‌سازي كتاب‌هاي خطي كتابخانه مركزي و مركز اسناد دانشگاه تهران، علاوه بر انتقال تجارب خود در اين زمينه، يك دستگاه اسكنر(چاپگر) به اين مركز اهدا كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط